اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش "دو پنجره شهر قزوین" مطرح شد

تربن: برای شاعر شدن نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای حوزه کودک کشور گفت: برای شاعر شدن برخلاف بسیاری از کارها نمی‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد.

تربن: برای شاعر شدن نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز همایش دو پنجره شهر قزوین با حضور عباس تربن شاعر،نویسنده و طنزپرداز مطرح کشور در حوزه کودک و نوجوان و طیب ملک‌پور مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرک کوثر شهر قزوین برگزار شد.

عباس تربن در حاشیه این همایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: شاعر شدن از آن کار‌هایی است که معمولا نمی‌توان آن را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد و به ذوق و استعداد فرد بر‌می‌گردد.

وی با توجه به نحوه رسیدن آثار به دست مخاطبان عنوان کرد: رسیدن آثار به دست مخاطبان شیوه خوبی ندارد و بهتر بود آثاری که مخاطب آن‌ها کودکان و نوجوانان هستند در کتابخانه مدارس‌ نیز مورد استفاده قرار گیرد تا علاقه‌مندان ساده‌تر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

عباس تربن با اشاره به نقد اثر خود توسط کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برای من جای بسی خو‌شحالی است که کودکان و نوجوانان با چنین نکته‌سنجی به نقد آثار ادبی می‌پردازد.

وی پیرامون نقد شعر "مادر" از اثر ماه روی صندلی خود اضافه کرد: در ابتدا اسم این اثر "مادر" نبود و مضمونی عاشقانه داشت اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها نام این شعر به "مادر" تغییر کرد.

تربن ادامه داد: هدف داشتن آثار غمگین و طنز در کنار یک‌دیگر است تا هر دو گروه از مخاطبان را راضی نگه دارم.

وی در خاتمه خاطر‌نشان کرد: من خود در نوجوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضو بوده‌ام به همین دلیل بیشتر در حوزه کودکان و نوجوانان شعر می‌گویم.

از آثار این شاعر جوان می‌توان به عشق‌های لنگه به لنگه، ماه روی صندلی، یک بستنی و پنج زبان، سوت سکوت و چند اثر دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول