اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

قطعه چهارم آزادراه شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

قطعه چهارم آزادراه شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، احمد صادقی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران – شمال در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: آزادراه تهران – شمال یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و تسریع در عملیات اجرایی آن از تاکیدات وزیر است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در کلیه قطعات این آزادراه در حال انجام است و به نسبت از روند اجرایی مطلوبی نیز برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از ظهر امروز از قطعه اول آزادراه بازدید خود را آغاز کردیم و با توجه به مشاهدات عینی که انجام شد منطقه یک در بین چهار منطقه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین منطقه به شمار می‌رود.

صادقی تصریح کرد: این منطقه 60 کیلومتر مسیر تهران – شمال را کوتاه می‌کند و با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش حجم ترافیک در بزرگراه تهران – کرج نیز خواهیم شد.

وی تاکید کرد: از مجموع 32 کیلومتر منطقه یک 14کیلومتر باید تونل دوقلو ساخته شود و در این منطقه شاهد عملیات اجرایی سخت و دشوار خواهیم بود.

صادقی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل در آزادراه 70 درصد مجموع 14 کیلومتر تونل حفاری شده است و عبور و مرور قابل انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گسترده‌ترین تونل در محور آزاد راه تهران – شمال تونل تالون است که 4هزار و 800 متر در قالب دو تونل رفت و برگشت است.

وی بیان داشت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است تا پایان دولت دهم حجم عمده‌ای از عملیات آزادراه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منطقه چهارم آزادراه نیز گفت: منطقه چهارم آزادراه تهران شمال در حد فاصله سه راهی دشت نظیر – چالوس قرار گرفته است که از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

صادقی گفت: منطقه چهار آزادراه تهران – شمال 21 کیلومتر است و عرض مسیر نیز 24 متر در دو لاین رفت و برگشت است.

وی بیان داشت: در این منطقه دو تونل به طول تقریبی 270 متر و 360 متر قرار دارد که به ترتیب از پیشرفت 80 و 70 درصدی برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان داشت: چهار پل بزرگ نیز در منطقه چهارم آزادراه قرار دارد که سه پل بهره‌برداری و یک پل نیز از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است.

وی تاکید کرد: از مجموع 21 کیلومتر منطقه چهار آزادراه تهران – شمال 14 کیلومتر تا پایان سال 90 آسفالت شده است.

صادقی همچنین درباره موانع پیش‌روی آزادراه تهران – شمال نیز بیان داشت: تامین منابع مالی، ارزیابی وضعیت آزادراه و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار از موانع آزادراه بوده که در سال گذشته این موانع و مشکلات برطرف شده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول