اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشکده علوم و معارف حدیث

«حکمت‌نامه جوان» به زبان تاجیکی منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «حکمت‌نامه جوان» به همت گروه ترجمه و تدوین پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به زبان تاجیکی ترجمه و توسط مرکز ترجمه و نشر جامعة المصطفی(ص)العالمیة منتشر شد.

«حکمت‌نامه جوان» به زبان تاجیکی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «حکمت‌نامه جوان» از پنج فصل تشکیل شده که عناوین فصل‌های آن نقش دوره جوانی در شکوفایی، عوامل شکوفایی جوان، موانع شکوفایی جوان، حقوق جوان و الگوی جوانان است.

بهار زندگی، بهار خودسازی، شناخت، خودباوری، ارتباط با خداوند، بیکاری، اعتیاد، مستی جوانی، آفت‌های فرهنگی و سیاسی، الگوهای قرآنی برای جوانان، الگوهایی از اهل‌بیت(ع) برای جوانان از دیگر موضوعاتی بوده که در زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب مطرح شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: جوانى، بهترین فرصت زندگى براى خودسازى و سازندگى است و جوانان، ارزنده‌ترین ذخایر و سرمایه‌هاى جوامع انسانى هستند.

در ادامه تصریح شده است: رشد و بالندگى هر کشور در گرو آموزش و پرورش نیروى جوان آن است و موضوع جوانان در تاریخ بشر همواره مورد توجه رهبران فرهنگى، دینى و سیاسى جهان بوده است.

نویسنده با بیان اینکه جهان امروز، عصر انفجار اطلاعات است آورده است: از یک‌سو دسترسی جوانان به انواع آگاهى‌ها، زمینه رشد دانش و پیشرفت فناورى را فراهم کرده و از سوى دیگر سوداگران بین‌المللى و سودجویان سیاسى و اقتصادى، بیش از دوران‌ گذشته از سرمایه جوانان سوءاستفاده مى‌کنند.

در بخشی دیگر از این مقدمه تاکید شده است: پرداختن به مسائل جوانان در جهان امروز بیش از گذشته حائز اهمیت است و در ایران به دلیل اینکه نزدیک به نیمى از جمعیت آن جوان هستند مسئله جوانان اهمیت فوق‌العاده‌اى دارد.

در ادامه آمده است: پژوهشگران اسلامى از دیرباز به مسائل جوانان پرداخته‌اند براى نمونه مى‌توان به کتابى به نام «فضل الشبان و تقدمهم على کثیر من ذوى الأسنان» (برترى جوانان و تقدم آنان بر بسیارى از سالخوردگان) اشاره کرد که در سده‌هاى سوم و چهارم هجرى تألیف شده است.

کتاب «حکمت‌نامه جوان» از سوی آیت‌الله ری‌شهری در 327 صفحه تألیف شده و به همت گروه ترجمه و تدوین پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به زبان تاجیکی ترجمه و توسط مرکز ترجمه و نشر جامعة المصطفی(ص)العالمیة روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول