اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین و نشر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

«منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و نشر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به چاپ کتاب «منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب» اظهار کرد: این کتاب دارای سه بخش اصلی در قالب موضوعات منطق زوال فلسفه سیاسی در عالم غرب، معنا و منطق حیات و تداوم فلسفه سیاسی در عالم اسلام و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در زمینه منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب است.

وی خاطر نشان کرد: نویسنده این کتاب به منشأ بحران فلسفه غرب پرداخته و بنیانگذاران فلسفه سیاسی غرب، علت‌های این مسئله را توضیح می‌دهند.

مدیر تدوین و نشر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مطالب ارائه شده در این کتاب گفت: این کتاب در قلمروی فلسفه سیاسی بوده و نویسنده در این کتاب به دنبال ارائه تبیین درست از علت فراز و فرود فلسفه سیاسی در تاریخ اندیشه اسلامی و غربی است و این فرآیند در تاریخ اندیشه اسلامی تابع منطقی متفاوت با تاریخ تفکر فلسفه غرب است.

وی یادآور شد: نویسنده در بخش دوم به تفاوت فلسفه سیاسی اسلام و غرب و نسبت فلسفه اسلامی پرداخت و تاریخ تشیع و علت تداوم فلسفه را مطرح می‌کند.

روحانی عنوان داشت: امروز مسئله فلسفه سیاسی یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی اندیشمندان سیاسی در غرب و ایران است و طرح این موضوع که فلسفه سیاسی چیست بیانگر نوعی بحران فلسفی بوده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: در اندیشه غربی پرسش از فلسفه سیاسی ناشی از افول و زوال پرسش‌های بنیادین از امر سیاست است و مسئله این نیست که در گفتمان اندیشه سیاسی غرب دیگر به این پرسش‌ها پرداخته نمی‌شود، بلکه اساسا طرح این پرسش‌ها در این گفتمان ناممکن شده است.

در ادامه یادآور شده است: در فلسفه سیاسی غرب همواره به هست‌ها اشاره شده ولی در فلسفه سیاسی اسلامی به بایدها پرداخته شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: سیر فلسفه غرب به گونه‌ای بود که نه تنها ریشه فلسفه سیاسی، بلکه ریشه فلسفه را پوشانده است.

کتاب منطق فراز و فرود فلسفه سیاسی در اسلام و غرب از سوی ابوذر مظاهری تالیف شده که در 248 صفحه، تیراژ هزار عدد و قیمت 4 هزار و 300 تومان در آینده‌ای نزدیک به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وارد بازار چاپ و نشر می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول