اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

تشریح محورهای ‌همایش بین‌المللی بازیافت در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش بین‌المللی بازیافت گفت: افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه بازیافت و استفاده مجدد از پساب در کشاورزی از محورهای همایش بین‌المللی بازیافت مواد آلی در کشاورزی است.

تشریح محورهای ‌همایش بین‌المللی بازیافت در اصفهان

هادی رادنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی بازیافت مواد آلی در کشاورزی بیان داشت: این همایش برای نخستین بار در استان اصفهان در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زمان شروع این همایش دو روزه از ساعت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست محیطی در کشاورزی اظهار داشت: این همایش در زمینه بازیافت مواد آلی است و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و مدیر بخش محیط زیست حوزه بالکان سازمان یونسکو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای نخستین همایش بین‌المللی بازیافت مواد آلی در کشاورزی افزود: استفاده مجدد از مواد زائد در کشاورزی، استفاده مجدد از پساب در کشاورزی، استفاده از مواد زائد عاجی در تغذیه دام و طیور، بازیافت و استفاده مجدد از مواد زائد کشاورزی و سایر زائدات آلی از چند محور مهم این همایش است.

رادنژاد تصریح کرد: از دیگر محورهای مهم این همایش روش‌های بهبود کیفیت و بهینه‌سازی فرآیند تولید کمپوست و تصفیه شیرابه و پساب، افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه بازیافت، استفاده مجدد و کاهش زائدات آلی و خانگی و استفاده از پسماندهای صنایع غذایی در کشاورزی است.

وی با اشاره به حضور کمیته بین‌المللی در نخستین همایش بین‌المللی بازیافت اضافه کرد: کمیته علمی تشکیل شده از هیئت علمی ایران و کشورهای هنگ‌کنگ، یونان، سودان، کانادا، کویت و آمریکا است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست محیطی در کشاورزی تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده در این همایش از دانشگاه‌هایی مانند تگزاس، استفانی آف‌آف‌تین تگزاس، دانشگاه چینی هنگ‌کنگ و چند دانشگاه دیگر هستند.

وی با اشاره به دانشگاه‌های ایرانی شرکت‌کننده در همایش گفت: دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، شهرکرد، تهران، پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و مرکز تحقیقات منابع کشاورزی و طبیعی ایران نیز در این همایش حضور دارند.

رادنژاد از ارسال 120 عنوان مقاله با موضوعات مختلف به دبیرخانه همایش سخن گفت و بیان داشت: تعداد 56 مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد 36 اثر در قالب پوستر و 20 اثر به صورت شفاهی در روزهای همایش اجرا می‌شود و در جشن اختتامیه از صاحبان مقالات برتر با اهدای لوحی قدردانی می‌شود.

وی سازمان محیط زیست را متولی برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه این همایش نیز به سازمان محیط زیست و شهرداری ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول