اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رادنژاد:

نخستین همایش بین‌المللی بازیافت در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست محیطی در کشاورزی 7 و 8 اردیبهشت‌ماه جاری در تالار امیرکبیر دانشگاه خوراسگان برگزار می‌شود.

نخستین همایش بین‌المللی بازیافت در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست محیطی در کشاورزی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست‌محیطی در کشاورزی اظهار داشت: هدف عمده از اجرای این همایش به وجود آوردن بستری برای تبدیل فاضلاب و پسماندهای شهری به چرخه صنعت کشاورزی است.

وی در این مورد اظهار داشت: اهداف جزئی این همایش ترغیب ارگان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده از پسماندها در صنعت کشاورزی و عدم استفاده از کودهای شیمیایی است.

هادی رادنژاد افزود: به دلیل اینکه خاک‌های حاصل‌خیز کشور ما به لحاظ مواد آلی فقیر است باید ضایعاتی چون کود، کمپز و پساب فاضلاب به عنوان مواد ضایع آلی برای کشاورزی استفاده شود.

وی گفت: این همایش با حضور مسئولین عالی‌رتبه کشور، شهرداری‌ها، NGOهای زیست محیطی و سخنرانان داخل و خارج کشور در روزهای 7 و 8 اردیبهشت برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی بازیافت و استفاده از آلاینده‌های زیست محیطی در کشاورزی گفت: مهمان ویژه این همایش پروفسورگلولیز مدیر محیط زیست حوزه بالکان سازمان یونسکو است و تعدادی از اساتید دانشگاه یونان، مالزی، سودان، نیجریه، عراق نیز حضور دارند.

وی تصریح کرد: کمیته علمی تشکیل شده از هیئت علمی ایران و کشورهای هنگ‌کنگ، یونان، سودان، کانادا، کویت و آمریکا است.

رادنژاد به ارسال 100 عنوان مقاله با موضوعات مختلف به دبیرخانه همایش اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 56 مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد 36 اثر در قالب پوستر و20 اثر به صورت شفاهی در روزهای همایش اجرا می‌شود و در جشن اختتامیه از صاحبان مقالات برتر با اهدای لوحی قدردانی می‌شود.

وی بیان داشت: در کنار این همایش نمایشگاهی از تولیدهای فعالین صنعت کشاورزی برگزار می‌شود و از همه ارگان‌هایی که مواد زائد عالی دارند، دعوت می‌شود تا در این همایش شرکت کنند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول