اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره همیاران طبیعت صورت گرفت

تزیین سفره‌های هفت‌سین با استفاده از مواد بازیافتی

خبرگزاری فارس: شهروندان قمی در اقدامی نمادین، با استفاده از مواد بازیافتی سفره‌های هفت‌سینی را تزیین و در معرض بازدید عموم قرار دادند.

تزیین سفره‌های هفت‌سین با استفاده از مواد بازیافتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دومین جشنواره همیاران طبیعت و بازیافت به همت شهرداری قم و سازمان‌‌های بازیافت زباله‌‌های خشک با حضور محمد دلبری شهردار قم در مجموعه ورزشی 2 هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سید عبدالله میرکریمی مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم ضمن عرض خیر مقدم به حضار اظهار کرد: این جشنواره بهانه‌ای برای تقدیر از شهروندانی است که در تفکیک زباله از مبدأ و روند حفظ محیط زیست فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه لازم است درصد مشارکت و تعامل شهروندان برای حفظ محیط زیست با شهرداری افزایش یابد، افزود: برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت‌سین با استفاده از مواد بازیافتی برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و امیدواریم این جشنواره در سال آینده به صورت ملی صورت گیرد تا شاهد مشارکت بیشتر خانواده‌ها در استفاده بهینه از مواد بازیافتی باشیم.

در ادامه محمد دلبری شهردار قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه رسیدن به شهری پاک نیازمند همکاری جمعی مردم و مسئولین است تصریح کرد: ابتدای سال جاری 60 هزار کیلو از زباله‌های خشک بازیافت می‌شد که اکنون با همت و همکاری سازمان‌های پسماند، این میزان به 100 هزار کیلوگرم رسیده است اما هنوز فاصله زیادی بین زباله‌های تولیدی با زباله‌های بازیافتی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار پسماندهای خانوارهای قمی روزانه 640 تن است گفت: وظیفه جمع‌آوری، حمل و دفن این زباله‌ها بر عهده شهرداری بوده و این کار هزینه‌ای 25 میلیارد تومانی در طول سال دارد.

شهردار با بیان اینکه ماهیانه بیش از 2 میلیارد تومان صرف هزینه نظافت شهری در استان می‌شود ادامه داد: با کاهش تولید زباله و بازیافت مواد خشک ضمن اینکه به نظافت شهری کمک می‌شود، شهرداری نیز هزینه کمتری بابت تمیز کردن معابر پرداخت کرده و بودجه خود را صرف مدیریت بهتر شهر و توسعه فضای سبز می‌کند.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از سفره‌های هفت‌سین تشکیل شده از مواد بازیافتی، مستعمل و دور ریختنی برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

رونمایی از 68 دستگاه خودرو ستاد رسیدگی به تخلفات شهری از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود ضمن اینکه در پایان از صاحبان زیباترین سفره هفت‌سین و نیز شهروندان فعال در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ و مدیران و کارشناسان فعال بخش‌های مختلف شهرداری قم با اهدای جوایزی قدردانی شد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول