اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

10 ایستگاه بازیافت پسماند خشک در اراک ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از استقرار 10 ایستگاه بازیافت پسماند در راستای جمع‌آوری پسماندهای خشک در سطح شهر اراک خبر داد.

10 ایستگاه بازیافت پسماند خشک در اراک ایجاد می‌شود

محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیرا یک ایستگاه ثابت بازیافت در اراک نصب شده است که افزایش این تعداد به 10 ایستگاه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بازیافت پسماندهای خانگی یکی از اولویت‌های مهم این سازمان به شمار می‌رود که در این راستا گام‌‌های ارزنده‌ای در سال جاری توسط این سازمان برداشته شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های ثابت بازیافت در تمامی مناطق سه‌گانه اراک در دستور کار قرار دارد، گفت: مراجعه شهروندان به ایستگاه‌ ثابت به منظور تحویل پسماندهای خشک خانگی بیشتر از مراجعه آنها به ایستگاه‌های سیار بازیافت است و بررسی‌های موجود در این زمینه به خوبی بیانگر این مهم است.

حسنی از افزایش ایستگاه‌ها‌ی ثابت بازیافت اراک خبر داد و افزود: در سال آینده تعداد دیگری ایستگاه ثابت خریداری و در سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی ایستگاه‌های بازیافت موجود در سطح شهر تمام پسماندهای خشک مردم را دریافت و اطلاعات لازم را در راستای ساماندهی این پسماندها به مردم ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا بیان داشت: این طرح در برخی از مناطق یک و دو شهرداری اراک در حال اجراست که هم اکنون 27 هزار و 878 خانوار در شهر اراک معادل 24 درصد کل خانوارها زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

حسنی با اشاره به تولید روزانه 300 تا 350 تن زباله در مناطق یک و دو شهرداری اراک اذعان داشت: کاهش تولید زباله از طریق فرهنگ‌سازی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای عملیات کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان بیان داشت: این سازمان با اجرای طرح زنده‌گیری اقدام به معدوم کردن سگ‌های ولگرد کرده است که مشخص کردن کانون‌های وفور این حیوانات در شهر و اتلاف حیوانات ناقل بیماری به انسان و حمل لاشه‌ها تا ترانشه بهداشتی موجود در مرکز دفن از اقدامات صورت گرفته در سال جاری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 661 قلاده سگ در اراک معدوم شده است که دفن بهداشتی لاشه‌ها با قرار دادن در کاور پلاستیکی با پوششی از خاک و آهک تحت نظارت کامل نماینده مرکز بهداشت انجام شده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول