اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان:

همدان برای ایجاد پایگاه‌های 115 با کمبود پرستار مرد مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: برای ایجاد پایگاه‌های جدید 115 در همدان با مشکل کمبود پرستار مرد مواجه هستیم که باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

همدان برای ایجاد پایگاه‌های 115 با کمبود پرستار مرد مواجه است

اکبر غیاث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به روند تقویت مراکز 115 در سطح کشور طی سال‌های 84 تا 89، اظهار کرد: در حال حاضر سرعت رشد ما در این زمینه بسیار کم شده و ما با کمبود پرستار مرد مواجه شده‌ایم که این محدودیت شایان توجهی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جذب پرستار مرد در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز کاهش داشته است، عنوان کرد: دلیل اینکه چرا آقایان کمتر به این رشته دانشگاهی تمایل نشان می‌دهند، نیز باید بررسی شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه طی شش سال اخیر تربیت کاردان‌های فوریت‌های پزشکی آغاز شده، تصریح کرد: تربیت کارشناسان امری زمان‌بر است و همین بحث نیز باعث شده که ما از نظر نیروی انسانی دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره‌وری، گفت: این قانون ساعت کار پرستارها را کم کرده که بر این اساس نیز بحث نیروی انسانی و کمبود پرستار بیش از پیش رخ‌نمایی می‌کند.

غیاث تصریح کرد: بر اساس اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در حال حاضر ما فقط توانسته‌ایم 30 درصد حضور پرستاران را جبران کنیم اگر چه در کل کشور عنوان می‌کنند که این بحث 50 درصد است اما من اطلاع ندارم.

وی ابراز داشت: بر اساس این قانون واحد 115 همدان به جای اینکه با شش نفر کار کند باید با 9 نفر فعالیت کند که با توجه به نبود پرستار معلوم است که با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: نیروهای موجود در مرکز فوریت‌های همدان در حال حاضر به گونه‌ای عمل و مساعدت می‌کنند که فقط شرایط موجود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما در واحد 115 همدان با مشکل روبرو هستیم چرا که تعدادی از نیروها جذب بیمارستان‌ها شدند چون بیمارستان‌ها نیز کمبود نیرو دارند.

غیاث خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت امکانات و نیرو در همدان در حال حاضر نمی‌توانیم این وضعیت موجود را بیشتر از این ارتقا دهیم بلکه فقط می‌توانیم این وضعیت را حفظ کنیم اگر چه با این وجود در همه فصول و طرح‌ها نیز خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود فشار کمبود نیروی انسانی خدمت‌رسانی ما قطع نمی‌شود، اظهار کرد: تلاشمان برای حفظ این ارائه خدمات است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در پایان سخنان تصریح کرد: ممکن است خدمات برخی از پایگاه‌های 115 جاده‌ای ما به صورت کوتاه مدت و موقتی به دلیل پایان قرارداد قطع شود که این بحثی ناخواسته است و ما اصلاً تمایل نداریم یک پایگاهی که ایجاد کرد‌ه‌ایم خدماتش قطع شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول