اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

مأموریت‌های اورژانس 115 اصفهان از مرز 16 هزار مورد گذشت

خبرگزاری فارس: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: تعداد مأموریت‌های اورژانس 115 اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون به 16 هزار و 988 مورد رسید.

مأموریت‌های اورژانس 115 اصفهان از مرز 16 هزار مورد گذشت

حمیدرضا نیک‌نام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهر اصفهان به 16 هزار و 988 مأموریت اعزام شدند، اظهار داشت: از این تعداد، موارد تصادفی، غیر تصادفی، موتوری و هوایی به ترتیب 5 هزار و 138، 11 هزار و 850، 298 و سه مورد بوده است.

وی با بیان اینکه سه مأموریت هوایی انجام شده در این مدت مربوط به شهرستان نایین بود که دو مورد از آن برای امدادرسانی به مصدومان حادثه‌ رانندگی و یک مورد انتقال بیمار قلبی بوده است، افزود: از 5 هزار و 138 مأموریت تصادفی انجام شده، تعداد 4 هزار و 935 مورد در محدوده‌های شهری و 203 مورد در جاده‌های شهرستان انجام شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه 73 درصد از مصدومان حوادث رانندگی رخ داده در این مدت، مردان و 27 درصد زنان بودند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان اصفهان، روزانه یک هزار و 578 تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی برقرار شد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین کارشناسان اورژانس 115 در این بازه زمانی موفق شدند 18 مورد احیای موفق و 14 مورد زایمان اورژانسی مادران باردار را به نام خود ثبت کنند.

نیک‌نام یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان در حال حاضر با برخورداری از 37 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل27 پایگاه شهری، 9 جاده‌ای و یک هوایی، هم‌چنین دو واحد امداد موتوری، یک اتوبوس آمبولانس و 200 نفر پرسنل شرکتی و غیر شرکتی در حال ارائه‌ خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول