اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه پرستاری دانشگاه آزاد ساری خبر داد

برگزاری آزمون بین‌المللی دانشجویان پرستاری دانشگاه ساری

خبرگزاری فارس: رئیس گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE) با حضور دانشجویان پرستاری و مامایی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد.

برگزاری آزمون بین‌المللی دانشجویان پرستاری دانشگاه ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد ساری، حمیرا طهماسبی با اشاره به اینکه در این شیوه ارزیابی، داوطلب از چند ایستگاه گذشته و در هر ایستگاه از او خواسته می‌شود وظایفی را انجام دهد، ابراز داشت: در این ایستگاه‌ها ممتحن به کمک چک لیست از پیش تهیه شده وی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 

وی گفت: امروزه آموزش پرستاری مدرن از الگوهای گوناگونی بهره می‌برد که همگی آنها آموزش بالینی را جزء اصلی آموزش پرستاری به حساب می‌آورند و هدف نهایی در این آموزش‌ها، تربیت پرستاران شایسته و اطمینان از این است که بیماران، سطوح بالایی از مراقبت را دریافت می‌کنند.

رئیس گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: از آنجا که نقش‌های بالینی پرستاران مطابق با محیط‌ ها و بیماران مختلف، ابعاد متعددی پیدا می‌کند در نتیجه سنجش توانایی انجام تمام ابعاد چنین نقش‌هایی دشوار است.

طهماسبی تاکید کرد: ارزشیابی بالینی در پرستاری و مامایی به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش باید شایستگی و توانمندی‌های دانشجویان پرستاری و مامایی را اندازه‌گیری کند.

وی تصریح کرد: امتحان بالینی با ساختار عینی یکی از بهترین روش‌های سنجش است که می‌تواند میزان تحقق اهداف آموزشی در زمینه‌های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی دانشجویان پرستاری و مامایی را مورد ارزیابی قرار دهد و در فرایند این امتحان اعتبار، پایایی و عملی بودن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول