اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اورژانس115 دیر خبر داد:

فعالیت 4 پایگاه اورژانس 115در شهرستان دیر

خبرگزاری فارس: مسئول اورژانس شهرستان دیّر گفت: در حال حاضر 4 پایگاه اورژانس 115 در شهرستان دیر فعال است.

فعالیت 4 پایگاه اورژانس 115در شهرستان دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی فروزان کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرکز بهداشتی درمانی قدیم با داشتن یک دستگاه آمبولانس از نوع بنز و پاترول از بهیاران شاغل در سیستم اعزام بیمار استفاده می‌شدکه از سال 81 با راه اندازی اورژانس شهرستان، اقدامات فوریت‌های پزشکی در شهرستان آغاز شد و در مرکز شهرستان با یک تکنسین، یک بهیار، چهار راننده و دو آمبولانس پاترول 24 ساعته خدمت رسانی می‌کند.
فروزان کمالی ادامه داد: از سال 85 به عنوان مسئول اورژانس 115 شهرستان منصوب شدم، قبل از آن به علّت نداشتن مدیریت مشخّص این اورژانس با مشکلاتی مواجه بود که با  پیگیری‌های مستمر و حمایت‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مدیریت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اکنون سه پایگاه جادّه‌ای در شهر بردخون،آبدان و روستای دوراهک و یک پایگاه شهری فعّال در مرکز شهرستان با داشتن پنج آمبولانس بنز و یک آمبولانس آماده باش و ذخیره و نیروی انسانی دارای تخصّص کارشناس پرستاری، تکنسین فوریت‌های پزشکی، بهیار و امدادگران مجرب اورژانس به تعداد 26 نفر به صورت شیفتی مشغول هستند.
مسئول اورژانس 115 دیر تصریح کرد: همه پایگاه‌ها مجهز به تجهیزات اوّلیه برای اقدامات درمانی هستند و دوآمبولانس پایگاه شهری مجهز  به دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنظیم کننده اکسیژن و هوا ) و DC shock  دی سی شوک و تمام آمبولانس‌ها مجهز به هدیموبلایزر ، لانگ بَک بُرد ، اسْکوپ و اسْپیلنت هستند.
وی اضافه کرد: با توجّه به وضعيّت نامناسب راهها و رعایت نکردن قوانین راهنمائی و رانندگی توسط راکبین وسائط نقلیه، شاهد حوادث ناگواری در شهرستان هستیم و نکته تأسّف بار مصدومیت جوانان است که موجب ناراحتی همکاران و همه مردم است که ماهانه در پایگاه‌ها، حدود 100 اعزام صورت می‌گیرد که شامل بیماران قلبی وغیره نیز می‌شود وکه این اعزام به نزدیکترین مرکز درمانی یعنی بیمارستان کنگان انجام می‌گیرد.
کمالی تصریح کرد: به همّت خيّرین شهرستان و تلاش مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان یک دستگاه آمبولانس توسط خيّر ديّری به شبکه بهداشت ديّر اهدا شده و پس از تحویل آن امیدواریم باتوان بیشتردر خدمت همشهریان  باشیم.
وی گفت: در ضمن یکی از خيّرین یک باب خانه پیش ساخته (کانکس ) و خيّر دیگر  یک قطعه زمین برای احداث و استقرار پایگاه اورژانس جادّه‌ای  درود احمد اهدا کرد که در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.
مسئول اورژانس 115 دیر با اشاره به نحوه تماس مردم با اورژانس گفت: با فعّال شدن اُپراتور مرکزی در مرکز اورژانس شهری به زودی در شهرستان از هر نقطه در محدوده شهر بردخون، آبدان، دوراهک، دیر و خط ساحلی با تلفن همراه یا ثابت با تماس به شماره 115 و اعلام حادثه، نزدیکترین پایگاه اورژانس به محل اعزام می‌شود و اقدامات درمانی یا انتقال مصدوم یا بیمار را انجام می‌دهد.
کمالی ادامه داد: اُپراتور مستقر در مرکز مسئول هدایت و کنترل تماس‌ها و اعزام‌ها به محل حادثه است که به دو وسیله تلفن و بیسیم انجام وظیفه می‌کند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: ساختمان فعلی اورژانس شهرستان قدیمی بوده و با توجه به مصوّبه هیئت دولت در سفر استانی به بوشهر و تصویب اعتبار ساخت امیدواریم که شاهد آغاز ساخت آن باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول