اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

تجهیز اورژانس 115 کاشان به اتوبوس آمبولانس

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تجهیز اورژانس 115 کاشان به اتوبوس آمبولانس خبر داد.

تجهیز اورژانس 115 کاشان به اتوبوس آمبولانس
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ابوالفضل شجاعی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات انجام شده مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا پایان سال جاری به یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس‌ها 13 تخته است و قابلیت افزایش تا 15 تخت را نیز دارد، افزود: اتوبوس آمبولانس دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، آسانسور برای انتقال مصدوم از بیرون به داخل اتوبوس است.
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد:‌ اتوبوس آمبولانس در حوادث ترافیکی که تعداد مصدومان زیاد باشد، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و در جاهایی که امکانات و زیرساخت‌های درمانی در اثر حوادث طبیعی مورد تهدید قرار گیرد، کاربرد دارد.
وی در ادامه زمان رسیدن امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان را به محل حادثه کمتر از زمان تعریف شده در برنامه توسعه چهارم ذکر کرد و گفت: زمان رسیدن امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان در 80 درصد از حوادث درون شهری کمتر از هشت دقیقه اعلام شده در برنامه توسعه چهارم است. 
شجاعی همچنین زمان تعریف شده به محل حوادث جاده‌های اصلی برون شهری در برنامه چهارم توسعه را 15 دقیقه دانست و اظهار داشت: زمان رسیدن به محل حادثه در جاده‌های اصلی برون شهری امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان 11 دقیقه است.
وی همچنین تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای فعال در منطقه کاشان و آران و بیدگل را 16 پایگاه اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد پنج پایگاه امداد شهری است و 11 پایگاه امداد جاده‌ای است.
به گفته وی پایگاه‌های اورژانس شهری به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و در صورت نیاز، توسط یک شبکه واحد بی‌سیم یکدیگر را هم‌پوشانی می‌کنند و در حوادث از امکانات موجود، حداکثر استفاده را دارند.
شجاعی اضافه کرد: هنگام بروز هرگونه حادثه پیش‌بینی نشده‌ای تعدادی پایگاه‌های اورژانس نیز به صورت دپو آماده هستند تا در صورت بروز حادثه از آنها استفاده شود.
مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای 26 دستگاه آمبولانس و حدود 100 نفر پرسنل فعال است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول