اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

جانبازان الگوهای شایسته ایثار و بردباری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما اکنون الگوهای ماندگار و مؤثری چون جانبازان و ایثارگران داریم و با الگوگیری از آنان می‌توانیم با این تهدیدات و توطئه‌ها مقابله کنیم.

جانبازان الگوهای شایسته ایثار و بردباری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر یونس محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جانبازان برای جوانان و نسل جوانی که جنگ را ندیده و آن را درک نکرده‌اند نماد ایثار و از خودگذشتگی هستند.

وی تصریح کرد: شجاعت، صبر، بردباری، ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی‌های بارز جانبازان است که ترویج این ارزش‌ها در جامعه به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان با توجه به شرایط کنونی امری ضروری است.

محمدی ادامه داد: امروز در حالی با تهدیدات و توطئه‌های نرم دشمنان مواجه هستیم و دشمن با شیوه‌های نوین به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه ما است که الگوهای ماندگار و مؤثری چون جانبازان و ایثارگران داریم و با الگوگیری از آنان می‌توانیم با این تهدیدات و توطئه‌ها مقابله کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: دشمنان انقلاب و اسلام می‌خواهند با ترویج باورهای غلط اعتقادات جوانان را از بین ببرند و از این طریق در جامعه ما نفوذ کنند و باید در این زمینه با هوشیاری و استفاده از ظرفیت‌هایمان اجازه ورود به دشمنان ندهیم.

وی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس برهه‌ای مهم در تاریخ ایران و جهان است و انسان‌هایی که در این هشت سال با همه باور و اعتقادشان دفاع کردند، شهید و جانباز شدند، الگویی برای همه نسل‌ها در تمام طول تاریخ هستند.

محمدی بیان کرد: همه افراد جامعه می‌توانند از صبر و استقامت جانبازان الگوگیری کرده و با آشنایی با فداکاری و ایثار آنان ارزش‌‌های دفاع مقدس را بهتر درک و نسبت به آن معرفت کسب کنند.

وی افزود: جانبازان الگوی شجاعت، شهامت، صبر و بردباری در جامعه هستند که افراد جامعه باید بیشتر تلاش کنند تا از آنان الگو بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر تجلیل از جانبازان گفت: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند که بعد از نایل شدن به درجه جانبازی تاکنون سختی‌‌ها، مشکلات و درد و رنج جانبازی را تحمل کردند اما، لحظه‌ای در دفاع از ارزش‌‌های اسلامی کوتاهی نکردند.

محمدی اظهار داشت: تجلیل از جانبازان و ایثارگران وظیفه همه اقشار جامعه است و با این کار افراد جامعه با تجلیل از مقام آنان نشاط و شادابی معنوی را در جامعه حاکم می‌کنند.

وی ایمان و پایداری جانبازان و خانواده‌های آنان را نمادهای ایثار در جامعه دانست و بیان کرد: تجلیل از مقام شامخ آنان مفهوم واقعی ایثار را در افکار افراد جامعه زنده می‌‌کند.

محمدی با بیان اینکه رزمندگان با اقتدا کردن به حضرت ابوالفضل (ع) در هشت سال دفاع مقدس با شجاعت در برابر دشمن مبارزه و از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند افزود: جانبازان بعد از تحمل کردن بسیاری از مشکلات بیماری و عدم سلامت جسمی هنوز در دفاع از اعتقادات دینی با نیت راسخ پایبند هستند.

محمدی تصریح کرد: حضرت سجاد در عبادت، سخاوت، شجاعت، وفا، ایثار، ولایت‌مداری و ادب نمونه بودند که جوانان با الگوگیری از زندگی این حضرت می‌توانند سریع‌تر راه موفقیت در زندگی را طی کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول