اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

جانبازان زینت نظام و انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ جانبازان با ایثارگری و شهادت‌طلبی خود زینت واقعی نظام اسلامی هستند و شأن و جایگاه آنها باید در جامعه حفظ شود.

جانبازان زینت نظام و انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز با صدور پیام تبریکی به مناسبت روز جانباز و پاسدار در اردبیل اظهار داشت: جانبازان ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت و جانفشانی در خط مقدم جهاد فی سبیل‌الله حاضر شده و با تقدیم بخشی از اعضای خود امروز به درجه‌ای از ایثار و گذشت رسیدند که همه ما باید پاسدار حریم خون و حرمت مقام و جایگاه آنها باشیم.

وی همچنین روز پاسدار را گرامی داشته و سلحشوری‌های آنها را یک افتخار ماندگار در تاریخ کشور توصیف کرد و افزود: رزمندگان اسلام و پاسداران حریت، آزادگی و ولایت‌مداری در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن عنود چنان حماسه‌ای آفریدند که امروز آثار مبارکی از آنها به یادگار مانده که چنین حماسه‌آفرینی‌ها را باید در فهرست افتخارات عاشوراییان ثبت و ضبط کرد.

استاندار اردبیل به ولادت با سعادت امام حسین (ع) و تقارن این روز با ایام پاسدار اشاره کرد و ادامه داد: همین عزت و افتخار برای پاسداران ما بس که پیر مرادشان آرزو کردند که پاسدار باشند و الگویی که امروز موج بیداری اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش و مبارزان در سراسر عالم از رزمندگان ما گرفتند خود نمادی از پایداری، حریت، ایثار، مقاومت و ولایت‌مداری پاسداران است.

مقام عالی استان در ادامه پیام خود با اشاره به برجستگی‌های جانبازان و پاسداران در حیات طیبه و مبارک انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر پاسداران و جانبازان ما پیروان حقیقی مکتب سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هستند این حقیقت نشان روشنی از این موضوع است که مکتب نورانی و عزت‌آفرین سیدالشهدا زنده و بالنده است و بهترین و شایسته‌ترین انسان‌ها خودشان را رهرو راهی می‌دانند که سرانجام آن جز عزت، افتخار و ماندگاری چیز دیگری نیست.

به گزارش فارس، همچنین به مناسبت روز جانباز و پرستار جشن بزرگی در حسینیه ثارالله خلخال برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این جشن اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم را گرامی داشته و با پخش شیرینی و نقل این عید بزرگ را گرامی داشتند.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال در سخنانی خاطر نشان کرد: رشادتی که امام حسین (ع) در پاسداری از اسلام و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در حرمت نگه داشتن حریم ولایت داشته است، می‌تواند الگویی بی‌نظیر برای پاسداران و جانبازان ما باشد چرا که این دو قشر همیشه در راه اسلام، قرآن و ارزش‌های متعالی دین الهی جان در طبق اخلاص گذاشته و ایثارگری کردند.

حجت‌الاسلام علی عابدی اضافه کرد: خانواده‌ها اصلی‌ترین نقش را در تربیت فرزندان داشته و امروز نیاز داریم فرزندانی در مکتب اسلام و سایه‌ سار انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا مدافع حق و حقیقت و همچنین حریت، شرف و آزادگی باشند.

وی خطاب به همسران فداکار جانبازان بیان کرد: همسران جانبازان با صبر و ایثار در مراقبت از بهترین سرمایه‌های این کشور همیشه پیرو خط حضرت زینب (س) بودند چرا که آن حضرت نیز در کمال تحمل مصائب و مشکلات مختلف سعی داشت حریم‌دار امامت و ولایت باشد.

در این مراسم مدیحه‌سرایی و شعرخوانی شد و از جمعی جانباز و پاسدار با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در شهرستان اردبیل نیز در سالروز ولادت حضرت عباس (ع) جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی از جانبازان بستری در بیمارستان ایثار اردبیل بازدید کرده و از آنها دلجویی کردند.

در جریان این بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل روز جانباز را مصداق روشنی از ایثار و از جان گذشتگی توصیف کرد و گفت: همان‌ گونه که حضرت عباس (ع) در دشت کربلا و در برابر دشمنان در پاسداری از حریم ولایت، ایثار و جانفشانی کرد جانبازان ما نیز با تأسی به فرمان امام راحل در جبهه‌های جنگ حاضر شده و بهترین سرمایه‌های خود را فدا کردند.

میر ودود سید شنوا افزود: عزت امروز ملت ایران از خون شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که نباید نسبت به برطرف کردن مشکلات آنها کوتاهی و قصور کنیم.

وی با بیان این‌ که باید قدردان کسانی باشیم که در مسیر اعتلای کلمه الله و عزت و عظمت این ملت کوشش کردند، اظهار داشت:‌ باید بدانیم که آسایش ما مدیون تلاش مردانی است که بی‌ادعا در جبهه‌ها حاضر شده و از آب و خاک و ناموس این کشور صیانت کردند.

سید شنوا با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: ما در استان اردبیل به وجود بیش از 11 هزار جانباز افتخار می‌کنیم و در تلاش هستیم در حوزه درمان و پوشش بیمه‌ای آنها اقدامات لازم را از طریق دستگاه‌های ذیربط انجام دهیم.

وی اشتغال را از دغدغه‌های اصلی فرزندان جانبازان توصیف کرد و ادامه داد: تعدادی از جانبازان در گذشت زمان به میانسالی می‌رسند و مشکلات جسمی و روحی آنها نیاز به مراقبت بیشتر دارد که در این باب طرح پایش سلامت ویژه جانبازان در حال اجرا است.

این مسئول خاطر نشان کرد: فرزندان جانبازان نیز از بیکاری و مشکلات به وجود آمده در این زمینه رنج می‌برند که ما در مسیر برطرف شدن این مشکلات هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های ذیربط انجام دادیم تا درصدی از اشتغال خود را به این اقشار اختصاص دهند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول