اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

اقدام شایسته‌ای برای جانبازان انجام نداده‌ایم

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: در برابر تمام دردها و رنج‌هایی که جانبازان متحمل شده‌اند، نتوانسته‌ایم اقدام شایسته‌ای انجام دهیم.

اقدام شایسته‌ای برای جانبازان انجام نداده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم بازدید از جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد، اظهار کرد: امروز ضمن ادای وظیفه شخصی و براساس امر مقام معظم رهبری که اکنون در مشهد مشرف هستند برای رساندن عرض سلام و تبریک ایشان خدمت شما رسیده‌ا‌م.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری تفقد خاصی نسبت به شما جانبازان مستقر در این شهر و استان دارند، ادامه داد: این افتخار برای شما جانبازان نیز وجود دارد که حجت امام زمان(ع) و مقام معظم رهبری نیز از تبار شما جانبازان هستند و خصوصیت و ویژگی‌های درونی و عاطفی صرف نظر از بصیرت که در شما جانبازان وجود دارد مورد احساس و لمس ایشان نیز هست.

وی با بیان اینکه روز جانباز برای شما دو عید محسوب می‌شود که نخست عید همه شیعیان یعنی ولادت قمر بنی هاشم(ع) است، افزود: اما شما جانبازان نیز یک عید دیگری نیز دارید و آن این است که به تبار حضرت ابوالفضل(ع) وارد می‌شوید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه قمر بنی هاشم در مقام بالایی از قرب به خدا قرار داشت، تاکید کرد: حضرت سجاد(ع) در این خصوص می‌فرمایند برای عموی من در بهشت درجه‌ای است که تمام شهدا به آن غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه این تعبیر یک تعبیر ساده و از روی احساس نیست بلکه تعبیر حجت بالغه الهی است، تصریح کرد: امام سجاد(ع) یک واقعیت منطقی را بیان می‌کند و معنی آن این است که هر شهیدی از ابتدای خلقت و در همه امت‌ها در رکاب همه انبیاء و اولیای خدا است.

امام جمعه مشهد بیان داشت: جایگاه شما نیز در بهشت صرف نظر از پاداش رنج و مشقتی که می‌کشید به دلیل حضور در تبار قمر بنی هاشم(ع) تضمین شده است.

وی افزود: بعضی از شما جانبازان مقامی دارید که شهدا به آن غبطه می‌خورند زیرا به دلیل درد و رنجی که در زندگی دارید هر شبانه‌روز یک شهادت برای شما ثبت می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه شهدا تنها یک بار شهید می‌شوند اما در نامه عمل شما جانبازان هزاران شهادت ثبت می‌شود، ادامه داد: آنچه که ابدی و همیشگی است کارنامه با عظمت، با ارزش و مالامال از ثواب و اجر است که محتوی آن چندین هزار شهادت است.

وی به آیین‌نامه جانبازی اشاره کرد و بیان داشت: اگر شما آن را در نظر بگیرید گوهر گران‌بهایی جانبازی به‌ عنوان یک لؤلؤ با عظمت آخرت شما را تضمین می‌کند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه این آیین‌نامه در دو مرحله توسط حضرت ابوالفضل(ع) تنظیم شد، بیان داشت: نخست اینکه هنگامی که حضرت ابوالفضل(ع) دست راستش قطع شد خاطرنشان کرد که من حامی دینم هستم.

وی با بیان اینکه این به آن معنی است که یک جانباز در طول عمر خود مجری دین و منشأ حمایت از دین خداست، ادامه داد: دوم اینکه حمایت از ولی‌امر نیز هم‌چون حمایت از امام زمان(ع) است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل(ع) وقتی دست چپ خود را از دست دادند یک آیین‌نامه هم برای روحیه جانبازی ثبت کردند، تاکید کرد: ایشان با این کار خود نشان دادند که از کفار، بی‌دین نباید ترسید.

وی با بیان اینکه جانبازان ولی‌نعمت ما هستند، افزود: در برابر تمام دردها و رنج‌هایی که شما در این سال‌ها متحمل شده‌اید ما نتوانسته‌ایم آنچه را که شایسته شما هست انجام دهیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر تمام کشور بسیج شوند نمی‌توانند پاسخ‌گوی فداکاری و از خود گذشتگی شما باشند، ادامه داد: پاداش شما نزد خدای متعال محفوظ می‌ماند و امیدواریم ما نیز بتوانیم دینی را که نسبت به شما به گردن داریم، ادا کنیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول