اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

انتخاب آذربایجان‌شرقی به‌عنوان محور برقراری روابط خارجی با کشورهای همسایه غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی دامنه اثرگذاری این استان را فراتر از مرزها عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی به عنوان محور برقراری روابط خارجی با کشورهای همسایه غربی کشور انتخاب شده است.

انتخاب آذربایجان‌شرقی به‌عنوان محور برقراری روابط خارجی با کشورهای همسایه غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در دیدار با داود زمان استاندار هرات افغانستان، به پیوندها و مشترکات عاطفی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان اشاره و اظهار کرد: افزایش رفاه مردم دو کشور از اهداف اصلی توسعه روابط اقتصادی و تجاری است .

وی افزود: توسعه روابط با کشورهای جاده ابریشم در دستور کار قرار دارد و بستر برای تعاملات اقتصادی فراهم است، به همین علت با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که استان آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های متنوع اقتصادی دارد حاضر به سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی با کشور افغانستان هستیم، قطعا افغانستان امن و آباد، ضامن صلح و سلامت منطقه است.

بیگی همچنین گفت: حضور استاندار هرات و هیئت اقتصادی افغانستان در تبریز، باعث تعمیق و بالا رفتن سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و سیاسی آذربایجان‌شرقی نقش این استان در مبادلات خارجی ایران را حائز اهمیت دانست و افزود: گام های اولیه برای توسعه روابط با کشورهای همسایه شروع شده و درصدد تعمیق مناسبات هستیم.

داود زمان استاندار هرات کشور افغانستان نیز در این دیدار گفت: قرابت قومی و زبانی مردم دو کشور ایران و افغانستان هم امتیاز مناسبی برای حضور بیشتر ایران در بازارهای این کشور است.

زمان، همچنین بر سرمایه‌گذاری در افغانستان به منظور استخراج منابع معدنی بکر این کشور تاکید کرد و گفت: فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری فراوانی در افغانستان وجود دارد.

استاندار هرات یادآور شد: عمده مراودات ایران و افغانستان از طریق هرات صورت می‌گیرد.

استاندار هرات به همراه هیات تجاری برای حضور در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز حضور دارند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول