اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق کردستان:

امکان صدور برق از کردستان به عراق فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با توجه به وضعیت تولید و مصرف برق در استان کردستان امکان صادرات برق به عراق از این استان فراهم است.

امکان صدور برق از کردستان به عراق فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمصطفی نجفیان صبح امروز در سومین اجلاسیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو در سنندج اظهار داشت: ظرفیت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج هم‌اکنون 636 مگاوات است که قابلیت افزایش به 950 مگاوات در آینده را نیز داراست.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، با توجه به اینکه مصرف کل استان در حدود 400 مگاوات است، امکان تزریق برق مازاد به شبکه سراسری کشور و نیز صادرات به عراق از مرزهای این استان وجود دارد.

وی افزود: تعداد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هم‌اکنون به 494 هزار رسیده است که 86 درصد آنها در بخش خانگی هستند و تنها یک درصد آنها در بخش صنعتی قرار دارند.

 نجفیان اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه امکانات و ظرفیت‌های صنعتی شدن استان وجود دارد، در آینده شاهد افزایش سهم صنایع از مشترکین استان باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت برق، اظهار امیدواری کرد سهم بیشتری از اعتبارات استانی به این صنعت اختصاص یابد تا روند اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های موجود برق شتاب و سرعت بیشتری بگیرد.

وی در پایان با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق، خواستار همکاری بیشتر شهروندان در زمینه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف برق شد.

 سومین اجلاسیه هم‌اندیشی انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارت نیرو، استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان و مدیران عامل شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت نیرو به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول