اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر مطرح کرد

آمادگی اتاق بازرگانی بوشهر برای همکاری با کشورهای آمریکای لاتین

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر گفت: اتاق بازرگانی استان بوشهر آماده همکاری با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی است.

آمادگی اتاق بازرگانی بوشهر برای همکاری با کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی‌اکبر شریف‌پوربوشهری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی استان بوشهر با حضور سفرای هفت کشور آمریکای لاتین در بوشهر اظهار داشت: بوشهر به شکل بندر به صورت رسمی در دهه‌های 1770 میلادی در شبه‌ جزیره‌های کوچک در مکان فعالی شکل گرفت.

وی افزود: اما قبل از آن یعنی 500 سال قبل بارها مورد حمله کشورهای استعمارگر قرار گرفته، هر چند در دوره‌های گذشته از مهم‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر تصریح کرد: حضور بازرگانی مشهور در بوشهر این بندر را به بندری مهم با شهرت جهانی تبدیل کرد هر چند مجددا در دوره‌های بعد اهمیت خود را از دست داد.

شریف‌پوربوشهری خاطر نشان کرد: بوشهر به خاطر مرز آبی با خلیج فارس ظرفیت‌های عمده‌ای در زمینه فعالیت‌های بندری، تخلیه و بارگیری داشته است.

وی گفت: بوشهر با برخورداری از 8 میلیون اصله نخل از مهم‌ترین مراکز تولید خرما در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش شیلات گفت: اتاق بازرگانی بوشهر به نمایندگی از اتاق ایران آمادگی لازم برای همکاری با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه تبادل اطلاعات و معرفی توانمندی‌های بوشهر در حوزه‌های ذکر شده را دارد.

شریف‌پوربوشهری خاطر نشان کرد: اتاق ایران عالی‌ترین نماینده بخش خصوصی در ایران است که هر ماه یکبار نشستی در تهران برای بررسی فعالیت‌های اقتصادی برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: وجود اتاق مشترک بین ایران و آمریکای لاتین نشان از تعامل مثبت و زیاد بین ایران و سایر کشورهاست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر اظهار داشت: اتاق بازرگانی بوشهر حاضر است با تجار کشورهای آمریکای لاتین ارتباطی تجاری برقرار کند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول