اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از اتاق بازرگانی 105 ساله تبریز‌

شهرستان مراغه صاحب اتاق بازرگانی شد

خبرگزاری فارس: بعد از اتاق بازرگانی 105 ساله تبریز به عنوان نخستین اتاق، نخستین اتاق بازرگانی شهرستانی کشور‌ در مراغه باز شد.

شهرستان مراغه صاحب اتاق بازرگانی شد
به گزارش خبر گزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح اتاق بازرگانی مراغه با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در کشور و توجه دولت به بسترهای اقتصادی در شهرستان‌ها گفت: ایجاد پایانه‌های صادراتی و مناطق آزاد در استان‌های اقتصادی و صنعتی کشور بالاخص آذربایجان‌شرقی یکی از مزیت‌های مهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است.
صادق نجفی که این روزها سرپرستی مناطق‌ آزاد ارس را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: منطقه آزاد ارس به دلیلی همجواری با کشور‌های‌ CIS، دسترسی آسان به خطوط هوایی، ریلی و شوسه بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تسهیل در امور صادراتی استان است.
صادق نجفی رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سفر به استان گفت: به گفته رئیس جمهور آذربایجان شرقی توان دو برابر کردن صادرات غیرنفتی خود را دارد و این امر محقق نخواهد شد مگر با بکارگیری تمام توان‌های شهرستان‌های استان بالاخص شهرستان مراغه که قطب صادرات خشکبار کشور نیز است.
دبیر کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی تولید بر مدار صادرات را شعار اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: برای صادراتی کردن تولیدات داخلی کشور تمام امکانات و حمایت‌ها صورت می‌گیرد و در این راستا تشکیل اتاق‌های بازرگانی نیز یکی از این گام‌های مهم است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول