اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارکه فجر

مرکز داوری اتاق بازرگانی گیلان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان راه‌اندازی شد.

مرکز داوری اتاق بازرگانی گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت هادی تیزهوش تابان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح مرکز مذکور اظهار داشت: مرکز اتاق بازرگانی گیلان در رشت به عنوان دفتر نمایندگی داوری اتاق بازرگانی ایران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی هدف از ایجاد این مرکز را رسیدگی به اختلافات حقوقی بازرگانان داخلی و خارجی از طریق داوری ذکر کرد و ابراز داشت: مرکز داوری اتاق ایران بر پایه قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است.

این مسئول ادامه داد: این مرکز بر پایه باب هفتم آیین دادرسی مدنی مربوط به داوری از یک‌سو به اختلافات تجاری که طرفین دعوی تبعه ایران هستند و از سوی دیگر بر پایه قانون الحاق به کنوانسیون نیویورک درباره اجرای آرای داوری خارجی به اختلافات تجاری که یکی از طرفین دعوی خارجی است، رسیدگی می‌کند.

وی برپایی دوره‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ داوری در استان و همچنین ارائه مشاوره‌های حقوقی به بازرگانان در زمینه اخذ قراردادهای تجاری را از جمله خدمات مرکز داوری برشمرد.

مسئول مرکز داوری اتاق بازرگانی گیلان نیز در این مراسم به مزایای این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی و تنوع اختلافات تجاری و کثرت پرونده‌های مذکور در مراجع قضایی، این مرکز می‌تواند در حداقل زمان ممکن و با هزینه‌های دادرسی به مراتب کمتر از دادرسی قضایی به اختلافات موجود رسیدگی کند.

محمدرضا سرداری افزود: داوری در این مرکز بر اساس مفاد آیین دادرسی مدنی و به صورت سازمانی صورت می‌گیرد و آرای صادره در تمام محاکم قضایی قابل اجراست.

به گفته وی در داوری‌های بین‌المللی نیز آرای صادره از طرف داوران در تمام کشورهای عضو این کنوانسیون قابل اجراست.

این مسئول خاطر نشان کرد: مرکز داوری اتاق گیلان از تمام حقوقدانان، مدرسان دانشگاه‌ها و وکلا و بازرگانان استان برای همکاری در راستای تقویت این مرکز و توسعه و بستر فرهنگ داوری دعوت می‌کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول