اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ورود 99 درصد دانش‌آموزان 6 ساله به مدرسه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 99 درصد از دانش‌آموزان شش‌ساله طی سال گذشته وارد مدارس کشور شده‌اند و مبادی ورود بی‌سوادی در این گروه سنی بسته شده است.

ورود 99 درصد دانش‌آموزان 6 ساله به مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی باقرزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شش ساله شدن دوره ابتدایی و اینکه پایه اول راهنمایی تشکیل نمی‌شود، یک سوم کلاس‌ها در مدارس راهنمایی بلااستفاده می‌ماند.

وی تصریح کرد: برای پرشدن فضاهای خالی در مدارس راهنمایی بعضی از کلاس‌ها در اختیار مدارس دو نوبته، متوسطه و یا ابتدایی قرار داده می‌شود.

باقرزاده بیان کرد: حرکت جدی آموزش و پرورش در سال جاری این است که مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی بیشتری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای آمارهای سوادآموزی بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 85 است، خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار 85 درصد از افراد بالای شش سال در جامعه باسواد هستند.

باقرزاده عنوان کرد: 92 درصد از جمعیت مولد کشور از رده سنی 10 تا 49 سال نیز باسواد هستند.

وی افزود: بر اساس آمار موجود میزان بی‌سوادی ساکنان شهری و روستایی به شدت کاهش یافته و به رقمی برابر با هشت درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی برای جامعه لازم‌التعلیم در کشور اذعان کرد: 99 درصد از دانش‌آموزان شش ساله طی سال گذشته وارد مدرسه شده‌اند و مبادی ورود بی‌سوادی در این گروه سنی مسدود شده است.

باقرزاده بیان کرد: کودکان معلول و دارای نارسایی یک درصد کودکان شش ساله‌ای را تشکیل می‌دهند که وارد مدرسه نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر این دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز طی سال‌های بعدی وارد مدرسه می‌شوند.

باقرزاده با بیان اینکه تمام معلمان حق‌التدریس سوادآموزی در کشور در حال تعیین تکلیف هستند، بیان داشت: 16 هزار نفر از این آموزشیاران هنوز به صورت کامل تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی گفت: آموزش و پروش استان کرمان به روزترین سازمان کشور از نظر ارائه آمار و ارقام مربوط به پیش‌بینی منابع و امکانات برای ساختار جدید است.

این مسئول بیان کرد: بر اساس برنامه بی‌سوادی در رده سنی 10 تا 49 سال باید تا پایان سال 94 به صفر برسد.

باقرزاده با اشاره به اینکه وضعیت باسوادی در ایران نسبت به کشورهای آسیای میانه مطلوب نیست، تصریح کرد: سطح آگاهی و شعور سیاسی، اجتماعی و معرفتی مردم ما بالاتر از مردم تحصیل‌کرده کشورهای دیگر است.

وی عنوان کرد: ایران در بین 139 کشور امضا کننده سند جهانی آموزش رتبه 86 را دارد.

باقرزاده عنوان کرد: معلمان کلاس پنجم ابتدایی همراه با دانش‌آموزان خود وارد پایه ششم می‌شوند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی معلمان پایه ششم در حال برگزاری است، افزود: بخشی از معلمان دوره راهنمایی به پایه ششم می‌روند و تعدادی نیز وارد کادر اجرایی و مدیریتی در مدارس می‌شوند.

باقرزاده همچنین در باره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اول راهنمایی که نمره قبولی را به دست نمی‌آورند، گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند در خرداد، مرداد و شهریور در امتحان شرکت کنند.

وی بیان کرد: اگر این دانش‌آموزان در امتحانات مذکور نمره قبولی را کسب نکنند، با قبولی مشروط وارد پایه دوم راهنمایی می‌شوند و اگر نمره قبولی درس باقیمانده را در این مقطع به دست آورند به پایه بعدی می‌روند.

باقرزاده بیان کرد: افرادی که نمره قبولی را به دست نیاورند می‌توانند درس خود را در مدارس شبانه و مراکز آموزش از راه دور ادامه دهند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول