اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 14 درصدی پرونده‌های مختومه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با اهتمام قضات و کارکنان تعداد پرونده‌های مختومه در سال 90 نسبت به سال پیش با 14 درصد رشد مواجه شده است.

رشد 14 درصدی پرونده‌های مختومه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله موسوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی این استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با تبریک این هفته، اظهار داشت: دادگستری این استان دارای 17 حوزه قضایی است که هر چند چارت قضایی این استان مبین افزایش چارت قضایی است اما تعداد قضات در مقایسه با سال 1389 افزایشی نداشته است.

وی افزود: دادگستری این استان در سال 90 با 115 قاضی نسبت به ارائه خدمات قضایی و انجام وظایف محوله اقدام کرد که این تعداد نسبت به سال پیش از آن سه نفر نیز کمتر است.

موسوی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دستگاه قضایی این استان در سال 90 با افزایش 11 درصدی پرونده‌های ورودی مواجه بود.

وی افزود: با اهتمام قضات و کارکنان و به کارگیری ابزارهای مدیریتی و تشویقی تعداد پرونده‌های مختومه در سال 90 نسبت به سال پیش از آن با 14 درصد رشد مواجه بود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه در راستای اهتمام به اجرای احکام کیفری و مدنی، با وجود افزایش 12 درصدی ورودی پرونده‎ها در اجراهای احکام این استان، آمارها از افزایش 28 درصدی در پرونده و کاهش 19 درصدی پرونده‌های مانده حکایت دارد.

وی به برخی اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‎المال در این استان اشاره کرد و  گفت: جلسات متعددی در راستای حفظ حقوق بیت‎المال در استان برگزار شده است که پیگیری پرونده پنج هکتاری منطقه تنگ صیاد، پیگیری پرونده تعرض به 15 هکتار از اراضی ملی منطقه لاغدنبه سامان، پیگیری پرونده مربوط به اراضی یان چشمه به مساحت سه هزار و 400 هکتار، پیگیری پرونده مربوط به اراضی قلات شهرکرد به مساحت 150 هکتار و پیگیری پرونده مربوط به گودال چشمه شهرکرد به ارزش ده‌ها میلیارد ریال در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستاست.

موسوی  با اشاره به ظرفیت‌های قانونی و اخذ پیشنهادات و نظرات راهگشای افراد در راستای مبارزه با جرائم سازمان یافته در استان خاطرنشان کرد: در سال‎های گذشته شاخص‌ها، مصادیق و راه‌کارهای پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص در سطح استان توسط ستاد پیشگیری با جرائم تعیین و تصویب شده است.

وی به رتبه نهم معاونت قضایی دادگستری این استان در خصوص سرکشی از زندان‎ها، گفت: به منظور شناسایی مسائل و مشکلات زندانیان و تلاش برای برطرف کردن آنها 140 مورد بازدید در سه ماهه سوم سال 90 از زندان‌های این استان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری همچنین از راه‎اندازی اتوماسیون پیشرفته اداری به صورت paperlees در این استان خبر داد و گفت: علاوه بر راه‎اندازی این اتوماسیون آرشیو الکترونیک در این استان ایجاد و بر روی تمام سرورها و رایانه‌ها در استان آنتی‌ ویروس‎های امنیتی نصب و پیکربندی شده است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول