اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

دادگستری به مقوله پیشگیری از وقوع جرم بها دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خواستار توجه ویژه دادگستری به مقوله پیشگیری از وقوع جرم شد.

دادگستری به مقوله پیشگیری از وقوع جرم بها دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم اثرات ارزنده‌تری نسبت به برخورد با جرم دارد لذا می‌طلبد دادگستری به مقوله پیشگیری قبل از برخورد با جرم توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هنگامی که جرمی در جامعه رخ می‌دهد اثرات مخرب بسیار بدی به همراه دارد و لازم است که با برنامه‌ریزی و اقدامات شایسته از وقوع هرگونه جرمی در کشور جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جایگاه دستگاه قضا اظهار داشت: قوه قضاییه پاسدار حقوق ملت است و باید با برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش، ترویج‌کنندگان فساد و خیانت‌کنندگان به بیت‌المال و‌ قانون‌شکنان امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان آورد.

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: با توجه به حساسیت و رسالت سنگین دادگستری ضروری است قوه قضاییه نسبت به پیگیری و پیشگیری جرایم سازمان یافته با حساسیت ویژه عمل کرده و از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.

وی برخورداری از روحیه تعهد، اخلاق، سعه صدر، رفتار اسلامی و اخلاق خوش را از الزامات اساسی کارکنان دادگستری عنوان کرد و ادامه داد: قوه قضاییه می‌تواند‌ با اجرای عدالت وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و حق مظلوم را از ظالم بگیرد.

امام جمعه اراک گفت: دستگاه قضا در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود نیازمند تعامل و همکاری سازنده با ارگان‌هایی نظیر نیروی انتظامی، سازمان بازرسی و سایر ارگان‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: امروز رفتار و اخلاق اسلامی سرلوحه دستگاه قضایی قرار دارد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول