اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی گرمی خواستار شد

پروژه‌های آبرسانی تک‌‌روستایی جای خود را به مجتمع می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی گرمی گفت: با توجه به مزیت مجتمع‌های آبرسانی از این به بعد طرح‌های آبرسانی تک روستایی جای خود را به احداث مجتمع‌های بزرگ روستایی می‌دهند.

پروژه‌های آبرسانی تک‌‌روستایی جای خود را به مجتمع می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدیل محمدی‌راد ظهر امروز در جلسه شورای اداری گرمی اظهار داشت: با هدف بهره‌مندی تمام روستاییان از آب کشاورزی مجتمع‌های آبرسانی در روستاها ساخته و در اختیار این قشر عظیم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌مندی روستاییان گرمی از آب شرب بهداشتی باید افزایش یابد، افزود: این میزان بهره‌مندی تمام روستاییان را شامل شده و زمینه برای برخورداری تمام روستاییان از آب شرب سالم فراهم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون اتمام پروژه‌های در حال اجرای آبرسانی را در دستور کار داریم افزود: با این عمل میزان بهره‌مندی روستاییان شهرستان از آب شرب بهداشتی به 70 درصد ارتقا می‌یابد.

محمدی‌راد خاطرنشان کرد: 127 پروژه‌ آبرسانی به روستاهای گرمی در قالب مجتمع یا تک‌روستا در این شهرستان در حال اجراست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی گرمی در ادامه از نبود امکانات این شرکت برای تعمیر و نگهداری تاسیسات مربوطه خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: به رغم نیاز شرکت آب و فاضلاب روستایی گرمی به دستگاه واترجت برای مکش آب، از این دستگاه تنها یک مورد در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل وجود دارد.

وی نبود دستگاه جوش برای بازسازی لوله‌های آب را از دیگر مشکلات این شرکت برشمرد و  افزود: زحمت نگهداری و رسیدگی به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی بر عهده آبدارهاست و آنها تنها با دریافت 300 هزار ریال حقوق ماهیانه در این راستا تلاش می‌کنند.

وی همچنین نسبت به خطر از بین رفتن اکوسیستم‌های طبیعی در روستاها در پی اجرای پروژه‌های آبرسانی تک‌روستا هشدار داد و تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها منجر به استفاده کامل منبع آب محیط برای آبرسانی به روستا و حذف اکوسیستم می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول