اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی انار:

شهرستان انار 4300 خانوار مشترک آب روستایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان انار گفت: در حال حاضر 4 هزار و 300 خانوار مشترک آب و فاضلاب روستایی در شهرستان انار هستند.

شهرستان انار 4300 خانوار مشترک آب روستایی دارد

سیدمهدی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در حال حاضر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان انار با 12 نفر کارمند به 28 روستا خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: این 28 روستا به دو مجتمع احمدآباد، هشت قریه و یک دهستان تقسیم شده‌اند که در مجتمع احمدآباد 19 روستا و در مجتمع هشت قریه هشت روستا وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه استحفاظی امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان انار 50 کیلومتر خط انتقال آب، 150 کیلومتر شبکه داخلی و 4 هزار و 300 مشترک وجود دارد.

وی افزود: زمانی که دفتر امور آب و فاضلاب روستایی در شهرستان انار آغاز به کار کرد شش حلقه چاه، یک ایستگاه پمپاژ و 2 هزار متر مکعب مخزن وجود داشت اما با توجه به افزایش مشترکان و نیاز مردم یک حلقه چاه و یک‌هزار متر مکعب مخزن ایجاد شد.

وی عنوان کرد: در سال 89 با توجه به مشکل کم‌آبی که در مجتمع هشت قریه، روستای احمدآباد هرندی، شاهم‌آباد، مهدی‌آباد و دهستان بیاض وجود داشت با خط انتقال 4 هزار و 100 متر برای برطرف کردن این مشکل اقدامات اساسی انجام دادیم.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته 740 میلیون تومان اعتبار به آب و فاضلاب روستایی انار تخصیص پیدا کرده است، اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته، ساخت مخزن یک‌هزار متر مکعبی و اجرای یک‌هزار و 500 متر خط لوله 250 در دهستان بیاض بود که 300 میلیون تومان هزینه در بر داشت.

وی ادامه داد: در مجتمع احمدآباد نیز مبلغ 440 میلیون تومان برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای 5.7 کیلومتر خط لوله، چهار کیلومتر خط انتقال لوله 200 پلی‌اتیلن و 5.3  کیلومتر لوله برای تعویض شبکه توزیع آب هزینه کردیم.

حسینی تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار یکی دیگر از اقدامات امور آب و فاضلاب روستایی انار برای رفاه حال شهروندان بوده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان انار به تعویض و نصب کنتور برخی از مشترکان این شهرستان اشاره کرد و افزود: با بررسی کارشناسان تعداد 800 کنتور تعویض و در اختیار مشترکان قرار داده شد.

حسینی با بیان اولویت‌های این اداره در سال جدید تصریح کرد: برنامه‌های زیادی را برای اصلاح الگوی مصرف و توسعه آبرسانی به روستا ترسیم کرده‌ایم از جمله می‌توان به تعویض شبکه داخلی مجتمع احمدآباد، ساخت مخزن و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب در مجتمع هشت قریه، استانداردسازی انشعابات مشترکان، نصب کنتور حجمی، اجرای طرح آزمایشی نصب کنتور دیجیتال و نصب دستگاه تله‌متری اشاره کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان انار با اشاره به نامگذاری هفته نخست تیرماه هر سال به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: امسال نخستین روز از هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با عنوان «آب، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول