اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس شبکه بهداشت گچساران عنوان کرد

نامطلوب بودن نسبی آب شرب روستایی گچساران

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران از نامطلوب بودن نسبی آب شرب روستایی گچساران خبر داد.

نامطلوب بودن نسبی آب شرب روستایی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سامان مرادی صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت مواد غذایی این شهرستان اظهار کرد: جلسات شورای سلامت در راستای حل مشکلات بهداشتی و درمانی جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

 

* استفاده 80 درصد آرایشگاه‌های گچساران از وسایل شخصی مشتریان

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز داشت: اجرای مصوبات شورای سلامت در راستای ارتقای سطح بهداشت شهرستان ضرورت دارد.

مرادی با اشاره به طرح جمع‌آوری وسایل عمومی و استفاده از وسایل شخصی برای انجام اعمال آرایشی و پیرایشی در آرایشگاه‌های گچساران تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده افزون بر 80 درصد از آرایشگاه‌های گچساران در عمل به این طرح همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان و مجمع امور صنفی داشته‌اند.

وی از عموم مردم خواست تا در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مختلف، از وسایل عمومی در آرایشگاه‌ها استفاده نکنند.

مرادی با اشاره به ضرورت الزام نانوایی‌های نان سنگک و نان بربری در استفاده از آرد سبوس‌دار از اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران خواست تا در این زمینه همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان گچساران داشته باشد.

این مقام بهداشتی گچساران عرضه مواد غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس را یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت مدارس عنوان کرد و گفت: عرضه مواد غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس مشکلات بهداشتی زیادی به همراه دارد.

مرادی جلوگیری از عرضه دام زنده در محدوده پایانه مسافربری و نظارت بیشتر امور عشایر و ادارات مربوطه بر کوچ عشایر را از دیگر مشکلات حوزه بهداشتی گچساران عنوان کرد.

 * لزوم توجه جدی به بهداشت مخازن آب شرب گچساران

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به آزمایش‌های صورت ‌گرفته در زمینه بررسی وضعیت آب شرب مصرفی گچساران و روستاهای تابعه عنوان داشت: در سال 90 افزون بر 3 هزار و 903 مورد کلرزنی آب‌ شرب شهری در گچساران صورت گرفته که 90 درصد مطلوب بوده و 10 درصد نامطلوب بوده است.

مرادی با بیان اینکه 267 مورد نمونه‌برداری از آب‌ شرب شهری گچساران صورت گرفته است، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده آب شرب گچساران 6/96 درصد مطلوب و 37/3 درصد نامطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: در بررسی وضعیت آب شرب روستاهای گچساران در سال 90 افزون بر 41 هزار مورد کلرزنی صورت گرفته که تنها 46/55 درصد این کلرزنی‌ها مطلوب بوده است و 53/44 درصد کلرزنی‌ها نامطلوب گزارش شده‌ است.

مرادی با اشاره به نمونه‌برداری‌های میکروبی از آب شرب روستاهای گچساران ابراز داشت: 38/73 درصد نمونه‌برداری‌ها مطلوب و 81/28 درصد نامطلوب بوده است.

این مسئول بهداشتی گچساران با تأکید بر رعایت موارد بهداشتی برای تأمین آب شرب مردم از مسئولان ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

مرادی با اشاره به انتقال انواع بیماری‌های ویروسی و میکروبی از طریق آب شرب آلوده، استاندارد کشوری در زمینه مطلوب بودن آب شرب را 95 درصد عنوان کرد.

وی یادآور شد: طبق قانون، کنترل کیفیت آب آشامیدنی عمومی از نقطه آبگیر تا مصرف به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول