اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از راه‌اندازی قرارگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مناسبت همین هفته خبر داد.

راه‌اندازی قرارگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و ساماندهی بیش از 300 برنامه فرهنگی در رشت و دیگر شهرستان‌های استان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یکی از مناسبت‌هایی است که رسانه‌ها باید پرداخت بهتری نسبت به موضوعات آن داشته باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون 31 سال از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایران در برابر این جنگ می‌گذرد، افزود: جنگ تحمیلی برای ما این فرصت را ایجاد کرد تا نعمت‌ها و فرصت‌ها و تحفه‌های آسمانی آن را به واسطه ایستادگی جوانان خود به تمام جهان نشان دهیم.
جلایی دفاع مقدس را میدان عمل برای کسب تجربه‌های کشور دانست و گفت: دفاع مقدس دفاع عملی برای پیشرفت ایران بوده است.

*معرفی اسلام به دنیا از برکات دفاع مقدس است

این مسئول دستیابی جوانان کشور به پیشرفت‌های دفاعی مدرن، شکوفایی خلاقیت و افکار و استعدادهای متخصصان، به ویژه معرفی و صدور اسلام به دنیا را از مهم‌ترین برکات 8 سال دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: نخستین گام‌های پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس به وجود آمده است.
وی اذعان داشت: نشر عظمت اسلام در جهان و معرفی آن به تمام مردم دنیا در پرتو جنگ تحمیلی حاصل شده زیرا پیش از این عمده مردم جهان درک درستی از اسلام و مسلمانان نداشتند و مسلمانان را مردمی منفعل و اسلام را دینی که نمی‌تواند مردم را به ساحل نجات برساند معرفی کرده بودند.
جلایی با بیان اینکه ملت ایران به واسطه حقیقت دفاع مقدس توانست تصویری از اسلام حقیقی و انقلابی که بزرگ‌ترین ویژگی آن دفاع از مظلوم است را به جهان ارائه کند، اظهار داشت: جنگ تحمیلی ظرفیت‌ها و تجربه‌های موفق مبارزه و دفاع را به جهانیان نشان داد.
وی با اشاره به موج بیداری منطقه ادامه داد: خیزش بیداری منطقه و نفوذ آن به دیگر نقاط دنیا به سایر ملت‌ها آموخت تا در برابر ظالم وحکومت‌های جبار و مستبد ایستادگی کنند.
 
*ایجاد فضای تبلیغی موجب آشنایی و تبعیت نسل جوان از ولایت می‌شود
مدیر کل بنیاد حفظ آثار گیلان با اشاره به انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در هفته دفاع مقدس افزود: هر ساله فعالیت‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدوین می‌شود که ایجاد فضای تبلیغاتی و فرهنگی برای آشنایی و تبعیت نسل جوان از ولایت مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس می‌تواند محورهای موثر تبلیغی را برای توجه به اقتدار ملی و بصیرت در دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف و حضور آگاهانه و فعال تمام اقشار ملت متجلی کند.
جلایی از برگزاری بالغ بر 300 برنامه متنوع در گیلان خبر داد و ابراز دشت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور در رشت از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.
وی برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برشمرد و عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه مخترعان و مبتکران بسیجی، اجرای نمایش عملیاتی قدس یک، نواختن زنگ مدارس در نخستین روز مهر ماه، برگزاری یادواره نخستین شهدای گیلان، برگزاری شعر دفاع مقدس، نشست زینبیون، برگزاری زنگ خاطره‌گویی در مدارس با حضور پیشکسوتان و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته در سراسر استان است.
 
*جمع‌آوری بیش از 6 هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان
این مسئول، اجرای پروژه گیل مردان و دفاع مقدس در راستای تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان در 30 دستگاه اجرایی استان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس نامید.
وی یادآور شد: مصاحبه‌های جمع‌آوری شده پس از تدوین به صورت مجموعه خاطرات و نقش مردم گیلان در دفاع مقدس به چاپ می‌رسد.
جلایی از رونمایی کتاب «بی‌بی» که مجموعه داستان‌های کوتاه مسابقه اینترنتی سال گذشته بوده است، خبر داد و افزود: گیلان از لحاظ جمع‌آوری آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ردیف استان‌های میانی کشور است که با جمع‌آوری 6 هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان استان به وضعیت مطلوبی می‌رسد.
 
*قرارگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان این هفته راه‌اندازی می‌شود
وی با بیان اینکه کار طراحی و مطالعات موزه دفاع مقدس گیلان آغاز شده است، اذعان داشت: از تجربیات دیگر استان‌ها نیز در این زمینه استفاده می‌شود.
جلایی عنوان داشت: با راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان، ساخت موزه نیز آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول