اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس مدعی دارد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: زمین در نظر گرفته شده برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل مدعی شخصی و دولتی دارد.

زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس مدعی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صد یف بدری صبح امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: بخشی از این اراضی در نظر گرفته شده تحت تملک مسکن و شهرسازی و مابقی نیز در تملک شهرداری است که هنوز در آزادسازی این فضا با 9 نفر ادعا کننده تملک این اراضی به عنوان معارض مشاع روبه‌رو هستیم.
وی بیان داشت: ما باید در تحویل زمین به حفظ آثار، این مشکلات را برطرف کنیم تا در احداث این مکان در آینده با مشکل شکایت مدعیان و برخی معارض روبه‌رو نشویم.
این مسئول تصریح کرد:‌ با ارزیابی زمین اختصاص یافته به نرخ روز باید با نیروهای مسلح مکاتباتی را داشته باشیم تا در یک تهاتر بتوانیم زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس را واگذار کرده و در عوض آن اقدام به تعریض خیابان ایستگاه سرعین تا میدان ارتش کنیم که موضوع عقب‌نشینی ارتش در این فضا از سال‌ها پیش مطرح است.
بدری اضافه کرد: اگر به این اقدام نیروهای مسلح رضایت دهد ما در مقابل واگذاری اراضی محدوده شورابیل به حفظ آثار برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس، می‌توانیم تعریض خیابان‌ امام را از محدوده ایستگاه سرعین به سمت میدان ارتش شاهد باشیم.
شهردار اردبیل به دیگر نگرانی‌های شهرداری در راه‌اندازی این سایت اشاره کرد و گفت: ما نگران تعریف و تعبیه کاربری‌های توریستی، گردشگری و معابر عمومی در این محدوده هستیم که باید به صورت جامع مکان احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از این لحاظ ارزیابی شده و مورد توجه قرار گیرد.
‌این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه درخواست مجوز برای احداث شهر بازی سرپوشیده در این منطقه از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده است باید فضا و کاربری‌های اختصاص یافته به این طرح نیز در این محدوده مورد بررسی قرار گیرد تا هیچ تداخلی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس با این مجموعه‌ها در شورابیل به وجود نیاید.
وی ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس چند پروژه شهرداری از جمله پرده‌برداری از تندیس شهید باکری در میدان باکری اردبیل انجام شده و این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار اردبیل در مورد پل ارجستان و رفع مشکلات و نواقص آن اظهار داشت: به زودی قرار است با همراهی مدیرکل راه و ترابری، شهرداری و شورای شهر و فرماندار اردبیل جلسه‌ای در این زمینه برگزار شود تا بنا به تکلیف خودمان در تکمیل آن کوشا باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول