اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران:

250 تومان کمتر از هزینه تولید بهای آب می‌گیریم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران هزینه تولید یک متر مکعب آب تولیدی را 350 تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که آب بهای دریافتی از روستاییان 100 تومان به ازای هر متر مکعب آب است.

250 تومان کمتر از هزینه تولید بهای آب می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدحسین برزگر بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در شهرستان نور، هزینه تولید یک متر مکعب آب تولیدی را 350 تومان عنوان کرد و گفت: این درحالی است که آب‌بهای دریافتی از روستاییان 100 تومان به ازای هر متر مکعب آب است و این مساله از نظر درآمدزایی و ارائه خدمات مطلوب‌تر ما را دچار مشکل می‌کند.

محمد حسین برزگر شهرستان نور را دارای 182 روستا ذکر کرد و افزود: 148 روستا در این شهرستان بالای 20 خانوار جمعیت دارند و 52 روستا نیز جمعیتی بیش از 100 خانوار را در خود جای دادند.

وی شاخص بهره‌مندی روستاهای نور از آب شرب را 83.12 درصد اعلام کرد و گفت: سالانه 5 هزار و 5 میلیون مترمکعب آب در روستاهای این شهرستان تولید می‌شود که 3 هزار و 460 میلیون مترمکعب از این مقدار آب تولیدی مصرف و 31 درصد دیگر به دلیل 316 کیلومتر شبکه فرسوده در 22 روستای نور هدر می‌رود، با این توصیف درحال‌حاضر 30 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

برزگر، اعتبارات سال 90 شهرستان نور در بخش آبرسانی روستایی را بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بیان کرد و اظهار داشت: این اعتبارات اگرچه 3.5 درصد نسبت به سال 89 افزایش داشته است ولی با توجه به نیاز منطقه کفایت نمی‌کند.

وی افزود: امسال هفت پروژه آبرسانی روستایی در نور شامل پنج پروژه مجتمعی و دو پروژه تک روستایی در دست اجرا است که امیدواریم با جذب به موقع اعتبارات هرچه زودتر به اتمام برسد.

مدیر عامل آبفار مازندران با اشاره به برنامه‌های این شرکت تا پایان برنامه پنجم توسعه افزود: پیشنهاد دادیم تا پایان سال 94  حدود 48 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم تا بتوانیم به نرم کشوری شاخص بهره‌مندی آب در روستاها و رقم 94 درصدی دست یابیم.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد نیز با اظهار خرسندی از حرکت مثبت شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندارن در محرومیت‌زدایی بخش آب روستاهای شهرستان نور اظهار داشت: در 20 سال اخیر بافت روستایی تغییر کرده و احداث مجتمع‌های مسکونی و پروژه‌های متعدد و نیز کثرت جمعیت مشکلات خدمات‌دهی در بخش آب را با مشکل مواجه کرده است و این روند با توجه به توریستی بودن مناطق بی‌بدیل با چشم‌انداز زیبای نور دو چندان شده است.

وی با اشاره به مشکلات مجتمع آبرسانی تاشکوه با قدردانی از اقدام قابل ستایش مجموعه مدیریت آبفار استان از مدیرعامل آبفار روستایی استان خواست بیش از پیش پیگیر رفع مشکلات این مجتمع باشد و با چشم‌انداز طولانی‌تر و افق دورتر در آبرسانی به روستاهای شهرستان نور تلاش کند.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول