اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

ظرفیت ورزش‌های آبی سد سبلان نادیده گرفته شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت ورزش‌های آبی در سد سبلان نادیده گرفته شده است که در این زمینه باید از این قابلیت بهره‌برداری درستی کرد.

ظرفیت ورزش‌های آبی سد سبلان نادیده گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در جریان بازدید از چند طرح توسعه گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با سرمایه‌گذاران طرح‌های مختلف ورزشی، گردشگری به عمل آمده است، قرار است در حوزه ورزش‌های آبی و ایجاد تفرجگاه‌های زیبای گردشگری در حوزه سد سبلان اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین تفرجگاه آبی شمال‌غرب کشور در سد سبلان مشگین‌شهر تصریح کرد: احداث این تفرجگاه که به تأیید کارگروه گردشگری رسیده و مورد حمایت مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل است، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اهداف بهره‌گیری از ظرفیت تفریحی، گردشگری و خدماتی منطقه انجام می‌شود.

اسدی ظرفیت ورزش‌های آبی در این مجموعه را قایقرانی، غواصی، ماهیگیری و اسکواتر اعلام کرد و افزود: در کنار راه‌اندازی این ورزش‌های آبی می‌توان فضای مطلوب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه به همراه کمپ‌های اقامتی و مراکز رفاهی، خدماتی را تعریف کرده و در نظر گرفت.

این مسئول سد سبلان را یکی از سدهای زیبا و دارای قابلیت فراوان توصیف کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی در جریان بازدید از محل مورد نظر به توانمندی‌ها اذعان کرده و قرار است به‌زودی و به‌سرعت عملیات اجرایی در این مجموعه انجام شود.

وی به سرریز شدن سد سبلان احداث شده در روی رودخانه قره‌سو در 35 کیلومتری مشگین‌شهر اشاره کرد و بیان داشت: حجم این سد 115 میلیون متر مکعب است که می‌توان از ظرفیت آن علاوه بر بخش کشاورزی در سایر حوزه‌ها نیز استفاده کرد.

به گزارش فارس، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: در کنار قرار گرفتن مشگین‌شهر به عنوان پایلوت کشاورزی این شهرستان در استان اردبیل نیز پایلوت گردشگری تعریف شده است که در این ارتباط می‌توان بسیاری از اقدامات و طرح‌های پیشنهادی و الگویی را با اولویت گردشگری انجام داد.

اسدی گفت: ‌اگر ما بتوانیم از صنعت توریسم در درآمدزایی و بهره‌برداری بیشتر و همچنین افزایش تولید ناخالص استفاده کنیم، بهتر می‌توانیم در رشد و آبادانی منطقه قدم برداشته و مؤثر عمل کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول