اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش 132 درصدی بارندگی‌ها بعد از شش سال

سد سبلان با آبگیری کافی سرریز شده است

خبرگزاری فارس: به برکت بارندگی‌های فصل زمستان و بهار امسال در سال آبی جاری بعد از شش سال سد سبلان لبریز از آب شده و حتی این سد در آستانه سرریز قرار دارد.

سد سبلان با آبگیری کافی سرریز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر عصر امروز در جریان بازدید از سد سبلان اظهار داشت:‌ این سد در فاصله 35 کیلومتری شمال شرق مشگین‌شهر قرار دارد و بر روی رودخانه قره‌سو احداث شده است.

ارسلان فرجی تصریح کرد: ظرفیت این سد 105 میلیون متر مکعب است که توان آبیاری 15 هزار هکتار از اراضی پایاب سد را دارد.

وی با اعلام این‌که با آبگیری کامل این سد در آستانه سرریز قرار دارد، خاطر نشان کرد: با افزایش 132 درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته آبگیری به صورت کامل انجام شده و یک وضعیت ذخیره‌سازی خوبی را در پشت سد سبلان شاهد هستیم.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این سد سایر سدهای کوچک و بزرگ این شهرستان نظیر قره‌قیه نیز با حجم مفید آب آماده بهره‌برداری است که کشاورزان و زارعان می‌توانند از ظرفیت مناسب آن بهره‌گیری کنند.

فرجی ادامه داد: ما نه تنها مشکل کمبود منابع آبی نداریم بلکه از سرریز سد سبلان و احتمال خطرآفرینی برای اهالی منطقه نگران هستیم.

وی از کلیه ساکنان و زارعان حاشیه رود قره‌سو و سد سبلان خواست با توجه به سرریز شدن آب از سد سبلان مراقب خطر سیلاب بهاری در این حوزه باشند.

به گزارش فارس، مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر در ادامه بیان کرد: در کنار مراقبت از این امر ضرورت دارد در یک اقدام مناسب کشاورزان و زارعان از سد سبلان و سدهای دیگر موجود در شهرستان بهره‌برداری لازم و کافی را داشته باشند.

فرجی خبر از سال پرآبی داد و گفت: حجم مفید آبگیری و جمع شدن آب در پشت سدها ما را امیدوار کرده است تا کشاورزان و باغداران منطقه بتوانند از این ظرفیت بعد از سال‌ها رنج کم آبی بهره لازم را ببرند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری درست از این منابع آبی یک ظرفیت خوبی را در تولید محصولات کشاورزی و عمل‌آوری محصولات باغی شاهد باشیم تا یک قابلیت خوب در بهره‌برداری‌ها به وجود آید.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول