اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

توزیع 95 میلیون مترمکعب آب 5 سد گلستان در کشت تابستانه

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: بر اساس تصمیم کمیته توزیع آب سدها حدود 95 میلیون مترمکعب از آب پنج سد استان، در کشت تابستانه توزیع می‌شود.

توزیع 95 میلیون مترمکعب آب 5 سد گلستان در کشت تابستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، سید محسن حسینی در جلسه توزیع آب سدهای استان اظهار داشت: امسال امکان توزیع آب و عقد قرارداد در سطح 17 هزار و 600 هکتار از اراضی حوزه سدهای بوستان، گلستان، وشمگیر، کوثر و مجموعه آلاگل فراهم شده است.

وی اذعان داشت: در کشت تابستانه امسال آب مورد نیاز یک هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سد بوستان، 8 هزار و 100 هکتار از اراضی شبکه و پایاب سد گلستان و 7 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش سد وشمگیر تامین می‎شود.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان در ادامه افزود: در این دوره کشت آب مورد نیاز برای 800 هکتار از اراضی سد کوثر نیز تامین می‌شود همچنین تمهیدات لازم برای تامین آب تکمیلی پرورش ماهی‎های مجموعه آلاگل و کشت‎های تابستانه در محدوده اینچه‎برون فراهم شده است.

حسینی یادآور شد: بخش عمده‎ای از این آب برای کشت‎های پنبه، ذرت، آفتابگردان و هندوانه به مصرف می‎رسد.

گفتنی است در کشت بهاره امسال نیز آب مورد نیاز 13 هزار و 500 هکتار از اراضی استان گلستان، از مخازن سدهای وشمگیر و گلستان تامین شده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول