اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان‌رضوی:

76 درصد روستائیان خراسان‌‌رضوی از آب شرب برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی از آب‌رسانی به 200 روستا از طریق تانکرهای سیار در سطح استان خبر داد.

76 درصد روستائیان خراسان‌‌رضوی از آب شرب برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد دانشگر ظهر امروز در نشستی ‌خبری که در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری روز آب در سال 2012 با عنوان "امنیت ‌آب و غذا" از سوی سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: موضوع افزایش بهره‌وری در کشاورزی و نقش آن در تامین غذا و هم‌چنین توجه به خشک‌سالی‌ها در سراسر جهان در سال جاری از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که میانگین بارندگی در سراسر دنیا 860 میلی‌‌متر است، افزود: این میزان در کشور در حال‌ حاضر 250 ‌میلی‌متر و در خراسان‌رضوی 225 میلی‌متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات آب منطقه‌ای، استان خراسان‌رضوی بیش از یک‌ میلیارد مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی اضافه برداشت دارد که این میزان با حجم مخزن آب سد دوستی برابری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود 2 هزار 577 روستای بالای 20 خانوار در استان گفت: از این تعداد 2 هزار 279 روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند. 

دانشگربا بیان مطلب فوق تعداد مشترکان روستایی استان را 471 هزار مشترک اعلام‌ کرد و افزود: بیش از 10 درصد مشترکان روستایی کشور در خراسان‌رضوی هستند که از این بابت در کشور رتبه نخست را داریم.

وی با اشاره به رشد چشم‌گیر اعتبارات تخصیص‌ یافته به شرکت آب و فاضلاب روستایی در دولت نهم و دهم تصریح‌ کرد: طی 27 سال قبل از دولت نهم مجموع اعتبارات اختصاص یافته به آب شرب روستاها 80 میلیارد تومان بوده‌ است، این در حالی‌ است که از زمان آغاز دولت نهم تا پایان سال 90 بیش از 300 میلیارد تومان به این شرکت اختصاص پیدا کرد و این رشد 381 درصدی اعتبارات را طی دولت نهم و دهم نشان می‌دهد.

وی در ادامه در ارتباط با برخورداری روستاهای سطح استان از آب شرب سالم و بهداشتی گفت: در حال حاضر 76 درصد روستائیان خراسان‌رضوی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که این میزان دو درصد از میانگین کشوری بیشتر است و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌ شده نیز این میزان تا پایان سال 93 به 92 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی در خاتمه با اشاره به روستاهایی که با بحران آب یا کمبود آب با کیفیت بالا مواجه هستند، خاطرنشان کرد: وضعیت آب در روستاهای سطح استان همانند گذشته بحرانی نیست ولی با این حال برخی از روستاها از آب با کیفیت پایین برخوردارند که در این راستا به 200 روستا در سطح استان از طریق تانکر آب‌رسانی انجام می‌شود./ط4000

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول