به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید احمد افراشی شب گذشته در جمع مسئولان کانونهای فرهنگی اوقات فراغت دانشآموزان این شهرستان اظهار داشت: یکی از برنامههایی که قرار است در کنار برنامههای غنیسازی اوقات فراغت با هماهنگی همه دستگاهها انجام شود دستورالعمل بهبود اوقات فراغت است.
وی افزود: تلاش برای بهرهوری، افزایش شادابی و نشاط، آموزش مهارتهای فنیوحرفهای، جهتدهی برنامهها بهسوی رشد و خلاقیت و تبیین برنامههای معنوی از جمله راهکارهای بهبود اوقات فراغت در این دستورالعمل است.
این مسئول، با اشاره به اجرای طرح «هشت هفته و هشت کتاب» در سالجاری به همراه ارائه هشت موضوع حیاتی برای دانشآموزان در اوقات فراغت گفت: قرآن و عترت، مسائل فرهنگی، معنوی و نمایشگاهها، علمی و پژوهشی، ورزش و گردشگری، توانمندسازی، مهارتآموزی، زندگی و زیباسازی محیطی و استفاده از فضای مجازی بهعنوان زمینهای گسترده برای فعالیتهای قرآنی از جمله موضوعات حیاتی برای اوقات فراغت دانشآموزان بهشمار میرود.
افراشی انجام هماهنگ فعالیتهای قرآنی و نماز در راستای سند چشمانداز آموزش و پرورش را یک خلأ بزرگ دانست و با تأکید بر تقویت ارتباط دانشآموزان با مساجد، حضور آنان را در نمازهای جماعت مساجد کمرنگ توصیف کرد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشان یادآور شد: قرآن و نماز یکی از مباحثی است که در سند ملی آموزش و پرورش مورد تأکید فراوان بوده و آموزش همگانی و حفظ قرآن کریم بهصورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته وی در این سند به دیدگاههای بزرگان عرصه تعلیم و تربیت توجه ویژه شده و تمام برنامهها نیز سمت و سوی قرآنی گرفته است.
این مسئول با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چشمانداز 20 ساله دنبال میشود، متذکر شد: چشمانداز 20 ساله تحول بنیادین آموزش و پرورش در چهار برنامه پنج ساله تدوین شده و برای هر یک از این دورهها، هدفهایی مشخص در نظر گرفته شده است.
افراشی اهتمام ویژه به آموزش قرآن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از ویژگیهای آن دانست و اذعان داشت: با اجرای این سند، قرآن در آموزش و پرورش، مدارس و جامعه فراگیر شده و دانشآموزان خود را در مسیر قرآن و آموزههای قرآنی قرار میدهند و به عبارت دیگر خروجی این سند رسیدن دانشآموز به یک حیات طیبه است.
انتهای پیام/ن20/ف4004