اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران در مسابقات جهانی مکزیک:

پیشرفت تیم‌های ایرانی جهانیان را شگفت‌زده کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ملی روبوکاپ جموری اسلامی ایران گفت: پیشرفت تیم‌های ایرانی جهانیان را شگفت زده کرده است.

پیشرفت تیم‌های ایرانی جهانیان را شگفت‌زده کرد

مرتضی موسی‌خانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی فارس قزوین به مسابقات روبوکاپ جهانی که در مکزیک در حال برگزاری است، با اشاره به موفقیت‌های چند سال اخیر کاروان‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت‌های علمی به خصوص مسابقات جهانی روبوکاپ آن را باعث شناساندن توانمندی‌های علمی کشورمان در سطح جهان دانست و خاطرنشان کرد: حضور موفق تیم‌های علمی ایران سبب شده تا نگرش جهانیان به مباحث علمی کشورمان تغییر کند و ایران را به عنوان کشوری پیشرو در مباحث علمی بشناسند.

وی حضور دانشمندان ایرانی در لیگ‌های روباتیک به عنوان مشاور ارشد را موجب افتخار ملی دانست و ادامه داد: پیشرفت‌های روباتیک در کشورمان که در این گونه مسابقات نمایان می‌شود، سبب شگفتی جهانیان شده و این موضوع به قدری محسوس است که اکثر مسئولان برگزاری مسابقات به آن اشاره دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وجود مراکز تحقیقاتی در کشور را باعث بروز استعدادهای پژوهشگران دانست و گفت: وجود این مراکز در سراسر کشور موجب شناسایی بیشتر پژوهشگران است و هر چه بتوانیم استعدادهای بیشتری در مباحث علمی شناسایی کنیم، به پیشرفت کشور سرعت بیشتری داده‌ایم.

وی با اشاره به توسعه علوم روباتیک در کشور در چند سال گذشته یادآور شد: اگر به صورت تخصصی به این موضوع (روباتیک) بپردازیم، می‌توانیم در این علوم پیشرو باشیم و با ظرفیتی که در کشور در این باره به وجود آمده، حتما به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

وی خط مشی ترسیم شده امسال توسط مقام معظم رهبری را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ملی باید از ظرفیت‌های علمی روباتیک در کشور در این خصوص استفاده شود تا بتوان با علم دانشمندان ایرانی به تولید ملی در کشور خدمت بیشتری کرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول