اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کشور

اصفهان رتبه دوم تولید روبات‌های صنعتی را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته اجرایی خانه روباتیک اصفهان گفت: اصفهان پس از تهران در زمینه تولید روبات‌های صنعتی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

اصفهان رتبه دوم تولید روبات‌های صنعتی را دارد

یاسین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از چندین سال گذشته بحث ساخت روبات در کشور و اصفهان آغاز شد که بزرگ‌ترین هدف آن رسیدن به ساخت تولید روبات صنعتی بود.

وی با اشاره به اینکه امسال به این هدف تعالی رسیدیم، بیان داشت: مقدمات ساخت روبات‌های صنعتی از نظر نرم‌‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شده است.

سرپرست کمیته اجرایی خانه روباتیک اصفهان با بیان اینکه به دنبال ساخت روبات‌های صنعتی برای صنایع کهنه‌کار اصفهان هستیم که نیاز فوری به تحول دارد، تصریح کرد: مثل صنعت معادن که ابزارآلات آن به 30 تا 40 سال قبل برمی‌گردد و شاهد هیچ پیشرفتی در طی این سال‌ها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در تولید روبات‌های صنعتی بین دو تا سوم جایگاه خود را در کشور تغییر می‌دهد، ادامه داد: سیستم‌های سنتی صنعتی باید کم‌کم از اصفهان جمع شوند و صنایع جدید جایگزین آن شود.

حسینی باز هم از اعطاء نکردن وام‌های بانکی به بحث آموزش روبات‌های صنعتی گله‌مند شد و گفت: این در حالی است که به کرات مشاهده شده به صنایع تکراری که قدیمی هستند و در تولید به اندازه صنایع جدید نقش ندارند، تنها به منظور بحث اشتغال‌زایی میلیون‌ها وام به آنها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 35 دانشگاه آزاد، پیام‌نور و دولتی استان اصفهان دارای انجمن‌های دانشجویی روباتیک هستند که تقریباً موازی یکدیگر در حال فعالیت هستند.

سرپرست کمیته اجرایی خانه روباتیک اصفهان از برپایی نخستین نمایشگاه روباتیک دانشگاه پیام‌نور خوراسگان خبر داد و بیان داشت: این نمایشگاه با عنوان روباتیک، سازنده آینده‌ای مدرن است برگزار شد.

وی به کاربردی کردن روبات‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: به دنبال بومی‌سازی روبات‌های صنعتی ساخته شده در اصفهان هستیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول