اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روباتیک بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان خبر داد

اعزام تیم روباتیک تاکستان به مسابقات جهانی مکزیک

خبرگزاری فارس: مسئول تیم روباتیک بسیج دانشجویی مرکز تحقیقات حضرت باقر‌العلوم (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از اعزام تیمش به مسابقات جهانی روباتیک مکزیک خبر داد.

اعزام تیم روباتیک تاکستان به مسابقات جهانی مکزیک

مهدی انصاری‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با بیان اینکه تیم روباتیک حضرت باقر‌العلوم (ع) دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد تاکستان توانست به مسابقات رو‌بوکاپ جهانی راه پیدا کند، اظهار کرد: طی مکاتبات با کمیته بین‌المللی روبو‌کاپ و تأییدیه از سوی هیئت داوران، تیم R.B.T مرکز تحقیقات حضرت باقرالعلوم (ع) این دانشگاه قرار است با حضور در مسابقات جهانی روباتیک که امسال در کشور مکزیک برگزار می‌شود، در بخش روبات‌های پرنده شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات اوایل تیرماه در کشور مکزیک برگزار می‌شود، افزود: 270 تیم مختلف روباتیک از سراسر جهان در این دوره از مسابقات حضور دارند.

مسئول تیم روباتیک  بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با بیان اینکه روبات طراحی شده این تیم از نوع روبات‌های عمود‌پرواز است، تصریح کرد: قرار است که تیم ما پس از شرکت در این مسابقات در بخش سمپوزیوم به رقابت با دیگر تیم‌های حاضر در آنجا بپردازد.

انصاری‌فر با بیان اینکه روبات طراحی شده در تیم مرکز تحقیقات باقر‌العلوم (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان الگو گرفته از برنامه پرنده جت عمود‌پرواز است، بیان کرد: تمام مراحل بهینه‌سازی و تلفیق داده شده با محیط تحقیقات و آزمایشگاهی است.

وی عنوان کرد: تیم اعزامی از این دانشگاه به مسابقات جهانی مکزیک شامل سه گروه دو نفری؛ مکانیک، الکترونیک و برنامه‌نویسی است که به رقابت سنگین با دیگر تیم‌های حاضر و شرکت‌کننده در بخش روبات‌های پرنده می‌پردازد.

مسئول تیم روباتیک  بسیج دانشجویی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با اشاره به لزوم حمایت از طرح‌های روباتیک در دانشگاه‌های کشور افزود: لازم است که برای توسعه و اقتدار علمی کشور همه مسئولان و رؤسا دانشگا‌ه‌های کشور کمال تعامل و همکاری را با دانشجویان و صاحبان ایده‌های خلاق داشته باشند.

انصاری فر با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه روباتیک در سطح کشور نوعی تمرکز‌‌زدایی مطلق استمرار دارد‌، تصریح کرد: یکی از درخواست‌های این تیم از رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور، عدم حمایت یک جانبه از تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تلاش برای حمایت بیشتر از تیم‌های شهرستانی مانند تیم روبا‌تیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان است.

وی با اشاره به اینکه تمام دغدغه‌ها این گروه هم‌اکنون تلاش برای حضوری چشمگیر و موفقیت‌آمیز در مسابقات جهانی مکزیک است، اضافه کرد: از تمام مسئولان درخواست می‌کنیم که نگاه ویژه‌ای به این تکنولوژی داشته باشند.

مسئول تیم روباتیک  بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان عنوان کرد: توکل گروه بر خداوند متعال و ائمه اطهار در تمام مراحل ساخت روبات همواره عامل اصلی ایجاد نیرو و انگیزه برای ادامه کار و تلاش بوده است.

وی در خاتمه گفت: تحقیقات و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کشور می‌تواند تأثیر بسزایی را در عرصه توسعه و رونق علمی در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول