اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

امنیت جامعه در گرو کارآمدی دستگاه قضائی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: عدالت و امنیت جامعه در گرو کارآمدی دستگاه قضائی است.

امنیت جامعه در گرو کارآمدی دستگاه قضائی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با تأکید بر انجام واجبات و ترک گناهان اظهار داشت: برخی در دنیا کارهای خود را با گناه پیش می‌برند و به مقام و ثروت می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: براساس حدیثی از امام حسین (ع) اینگونه افراد بدانند که آن چه به دست آورده‌اند را به سرعت از دست می‌دهند.

رمضانی‌پور با اشاره به آیه 264 سوره بقره انفاق و صدقه دادن را بر پایه ایمان و اخلاص خواند و ابراز داشت: افرادی که اموال خود را برای خودنمایی و تظاهر می‌بخشند در حقیقت به جامعه آسیب رسانده‌اند.

امام جمعه رفسنجان افزود: مثل آنها مانند سنگی سخت است که مقداری خاک روی آن نشسته و روی آن بذری بپاشیم که با باران بذر و خاک از بین می‌رود و تنها سنگ سخت برجا می‌ماند.

وی بیان کرد: محروم و گرفتار در جامعه ما زیاد است و نباید برای رفع گرفتاری آنها بر سرشان منت گذاشت و موجبات آزار و اذیتشان را فراهم ساخت.

خطیب جمعه رفسنجان رواج پرداخت زکات مستحبی در جامعه‌ای مانند رفسنجان که محصول کشاورزان آن پسته است و زکات بر پسته واجب نیست را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با تشویق مردم بر پرداخت این نوع زکات عده‌ای محروم و نیازمند نجات پیدا می‌کنند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: فراز و فرودهای قیمت کالاهای مایحتاج زندگی مردم نشان از بی‌برنامگی و ضعف مدیریت کشور است، زیرا نرخ برخی اقلام مانند طلا شده‌ و بازاریان منتظر هستند ساعتی قیمت‌گذاری شود.

وی اذعان کرد: بزرگان و مراجع نیز از این وضع ناراحت و گلایه‌مند هستند، زیرا افراد هرگونه که می‌خواهند قیمت‌گذاری می‌کنند و کسی نیز به درد دل مردم پاسخ نمی‌دهد.

رمضانی‌پور افزایش تولیدات داخلی و کنترل قیمت‌ها را از راه‌های رسیدگی به درد جامعه خواند و گفت: انصاف ‌و نظارت بزرگان کشور می‌تواند وضع نامطلوب کنونی را سامان دهد.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، سپاه را نشانه اقتدار و نقش کارآمدی آن را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به ویژه جنگ نرم ارزشمند دانست.

رمضانی‌پور افزود: سپاه‌ نقش اساسی در مملکت ایفا می‌کند و جانبازان ما نیز با ایستادگی و مقاومت مانند سردار رشیدشان حضرت ابوالفضل (ع) به خود می‌بالند که در راه اسلام عضوی از بدن خود را تقدیم کرده‌اند.

وی از هفته قوه قضائیه یاد و خاطر‌نشان کرد: عدالت و امنیت به حق مردم در گرو کار‌آمدی دستگاه قضائی است و دل‌خوش بودن مظلومان برای رسیدن به حقشان نشان از موفقیت این دستگاه است.

رمضانی‌پور عزت و اقتدار مردم را پس از مذاکرات مسکو دل خوش نکردن ایرانی به چنین مذاکراتی و مجاهدت و وحدت تمام دستگاه‌های کشور توأم با همدلی برای موفقیت‌های بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی مؤثر و مفید خواند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول