اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویین‌ زهرا:

رشد آلاینده‌ها هشداری جدی برای محیط زیست است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان بویین‌ زهرا گفت: رشد آلاینده‌های شهری هشداری بسیار جدی برای محیط زیست جهانی است.

رشد آلاینده‌ها هشداری جدی برای محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ زهرا، مصطفی شاه‌محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره محیط زیست شهرستان بویین‌ زهرا با بیان اینکه لزوم بهره‌گیری از ابزار نوین و شیوه‌های جدید در حوزه آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: دغدغه بیشتر از سوی مسئولان در راستای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌تواند نقش بسزایی را در جلوگیری از آلودگی‌ها و آلاینده‌های زیستی در جهان کنونی داشته و سبب بقای بیشتر موجودات و زیست‌بوم‌ها شود.

معاون فرماندار بویین‌ زهرا با بیان اینکه اثر‌گذاری انسان‌ها بر محیط زیست جهانی از اوایل قرن 21 شدت چشم‌گیری پیدا کرده است، افزود: تخریب شدید جنگل‌ها و مراتع برای احداث ساختما‌ن‌ها و بزرگراه‌ها و بهره‌گیری از ابزار دود‌زا در زندگی بشری موجب شده که روز‌به‌روز از وسعت فضای سبز و طبیعی کاسته و به جای زندگی شهر‌نشینی و مدرن حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی صحیح در حوزه حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت و ویژه است، عنوان کرد: از تمام مسئولان و مدیران اجرایی در شهرستان بویین ‌زهرا تقاضا می‌کنیم که با تعامل و همکاری جدی‌‌تر زمینه را برای تقویت هر‌چه بیشتر منابع طبیعی و زیستی مهیا کنند.

معاون فرماندار شهرستان بویین‌ زهرا با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مراتع و جنگل‌های کشور در معرض تخریب قرار دارد، افزود: مسئولان حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی را در زمینه پیشگیری از تخریب محیط زیست به انجام رسانده‌اند که از زحمات و تلاش‌های تمام آن‌ها قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنیم.

شاه‌محمدی رشد و توسعه آلاینده‌های زیست‌محیطی را هشدار و خطری جدی برای زیست‌بوم جانواران و پرندگان دانست و تصریح کرد: چاره‌اندیشی هر‌چه سریع‌تر در این زمینه بسیار حیاتی و مهم بوده و لازم است که به ساز و کار‌های مناسب به این مهم در سراسر کشور توجه ویژه‌ای شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین‌ زهرا در ماه‌های اخیر در راستای حفظ، نگهداری و توجه به مناطق و گردشگاه‌های طبیعی افزود: امیدواریم که با تلاش عمومی مردم و مسئولان در زمینه نگهداری از زیست‌گاه‌ها و محیط طبیعی روز‌به‌روز بر وسعت مناطق طبیعی افزوده شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول