اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته محیط زیست

35 همیار نمونه محیط زیست کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 35 همیار نمونه محیط زیست کردستان در ششمین روز از هفته محیط زیست طی مراسمی با حضور مسئولان استان کردستان در سنندج تجلیل شدند.

35 همیار نمونه محیط زیست کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان ظهر امروز در کارگاه آموزشی همیاران از فعالیت 140 همیار محیط زیست در استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد همیاران محیط زیست استان در سال گذشته 90 نفر بود که امسال 50 نفر دیگر اضافه شدند.

ناصح قادری با تاکید بر اینکه همیاران باید نسبت به مسائل محیط زیست به ویژه شکار و صید آشنایی داشته باشند، تصریح کرد: این کارگاه آموزشی به منظور ارتقای آگاهی همیاران محیط زیست و آشنایی آنها با قوانین و مقررات شکار و صید برگزار شده است.

وی به حدود اختیارات و نحوه همکاری همیاران اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر آشنایی همیاران از منطقه و شکارگاه باید متخلفین شکار و صید را شناسایی و سپس به‌‌موقع به ماموران اجرایی محیط زیست گزارش دهند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان ادامه داد: چنانچه همیاران محیط زیست در مدت همکاری، با متخلفین تبانی و یا مرتکب خلاف شکار و صید شوند، طبق قوانین و مقررات مجازات می‌شوند.

قادری با اشاره به چارچوب وظایف همیاران محیط زیست گفت: شناسایی سایر تخلفات مربوط به محیط ‌زیست از قبیل چرای غیرمجاز در مناطق تحت اختیار سازمان و بوته‌کنی و ذغال‌گیری و گزارش این موارد به واحدهای محیط زیست از وظایف همیاران است.

وی از دیگر وظایف همیاران را شناسایی مناطق و شکارگاه‌های جدید و ارائه گزارش به اداره حفاظت محیط‌ زیست استان یا واحدهای سرمحیط‌‌‌بانی در مورد وضعیت حیات‌وحش در شکارگاه‌ها ذکر کرد.

گفتنی است، فایق رحیمی یکی از همیاران نمونه استان کردستان در این همایش به بیان مسائل و مشکلات مربوط به همیاران پرداخت و از مسئولان استان خواست در راستای حل و فصل مشکلات این قشر زحمت‌کش جامعه اقدامات بیشتری را انجام دهند.

در پایان این مراسم علاوه بر تقدیر از 35 همیار نمونه محیط زیست از تلاش‌های چهار شهید محیط‌بان استان کردستان نیز قدردانی به‌عمل آمد و به پاس زحمات این شهدا یک دقیقه سکوت کردند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول