اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

15 درصد مساحت آذربایجان‌شرقی تحت مدیریت محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: 15.3 درصد از مساحت کل استان تحت مدیریت محیط زیست است.

15 درصد مساحت آذربایجان‌شرقی تحت مدیریت محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در همایش بررسی دستاوردهای زیست‌محیطی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استان با اشاره به همکاری مناسب صنعت نفت استان با برنامه‌های ابلاغی محیط زیست، اظهار کرد: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست تعامل به جای تقابل و ارائه نسخه‌های علمی و مهندسی برای کاهش آلودگی‌هاست.

وی با اشاره به سهم 35 درصدی صنایع نفت و گاز در تولید گازهای گلخانه‌ای کشور افزود: در چشم‌انداز 1400 باید تولید گازهای گلخانه‌ای کشور معادل 66 میلیون تن دی‌اکسیدکربن در سال باشد که شرایط فعلی با این ایده‌آل‌ فاصله زیادی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با تجلیل از اقدامات شاخص دولت نهم و دهم در تبدیل سوخت مصرفی صنایع نفت و پتروشیمی از مازوت به گاز طبیعی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی لازم برای کمک به صنایع نفت برای استفاده از ظرفیت و تسهیلات بین‌المللی و راهکارهایی که در پیمان کیوتو برای کاهش گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده را دارد.

وی، سازمان صنایع و معادن و اتاق بازرگانی را مسئول پیگیری استفاده از امکانات مالی در کادر پروتکل کیوتو معرفی و تاکید کرد: لازم است صنایع نفت با تبادل اطلاعات و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست از حداکثر توان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برای جذب منابع مالی مورد نیاز طرح‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش چهار برابری مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان در طول دولت نهم و دهم گفت: از سال 1352 تا 1386، تنها 3.6 درصد از مساحت کل استان تحت مدیریت محیط زیست بود که در طول پنج سال گذشته با نظر مثبت و حمایت مقامات ارشد استان و کار کارشناسی محیط زیست استان میزان این مناطق به 15.3 مساحت کل استان رسید که بی‌نظیرترین افزایش مناطق حفاظت شده در کشور است. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول