اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست:

هنگ دریایی محیط زیست کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه‌اندازی هنگ دریایی محیط زیست در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا 400 نفر نیروی مجرب در حال آموزش هستند.

هنگ دریایی محیط زیست کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی محمدجواد محمدی‌زاده عصر امروز در جریان راه‌اندازی سیستم پایش خودکار تالاب انزلی، اظهار کرد: تالاب انزلی مانند رحم دریای خزر زاد و ولد می‌کند و اگر رسوبات آن مدیریت نشود آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 200 کشتی غرق شده در خلیج فارس وجود دارد، تصریح کرد: لاشه این کشتی‌ها محیط زیست دریایی در بستر دریا را به خطر می‌اندازند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تدوین استاندارد تخلیه فاضلاب در آب‌های خلیج فارس در سال جاری خبر داد و گفت: 32 هزار کلونی مرجانی در خلیج فارس جابه‌جا شده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات پستانداران دریایی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور راهنمای امداد و نجات پستانداران دریایی و تدوین راهبرد استقرار صنایع دریایی در کشور در حال اجراست.

محمدی‌زاده، با اشاره به اینکه بانک اطلاعات داده‌های مکانی در هفت استان ساحلی کشور تهیه شده است، خاطرنشان کرد: پاییز امسال بانک اطلاعات داده‌های مکانی رونمایی می‌شود.

وی، گنجانیدن تمام اطلاعات دریایی کشور در بانک مذکور برای پژوهش‌های دریایی سازمان‌ها و نهادهای مختلف را از ویژگی‌های بانک عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور، از راه‌اندازی دو بیمارستان امداد و نجات دریایی و هنگ دریایی محیط زیست در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا 400 نیروی مجرب در حال آموزش هستند.

وی، با بیان اینکه امسال 56 ایستگاه پایش در دریای خزر و خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: این ایستگاه‌ها جزو مصوبات سفر استانی هیئت دولت بوده که با هدف سنجش آلودگی محیط‌های دریایی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته محمدی‌زاده، ایران دارای 5 هزار و 790 کیلومتر خط ساحلی است که موقعیت مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌کند.

وی، ورود پساب‌های خانگی و کشاورزی را یکی از مشکلات زیست‌محیطی دریای خزر ذکر کرد و متذکر شد: پسماندهای رها شده شهرهای حاشیه خزر آلایندگی زیادی برای خزر ایجاد می‌کنند که مقرر شده این مشکل در چند سال آینده برطرف شود.

معاون رئیس جمهور، تهیه اطلس توسعه برای برخی از رودخانه‌های کشور مانند کارون که قابلیت کشتیرانی خود تا حد زیادی از دست‌ داده‌اند را جزو برنامه‌های مهم دیگر عنوان کرد.

وی درباره سفر آینده خود به مسکو، اذعان کرد: در این سفر برنامه‌های ایران در حفاظت از خزر نظیر آلاینده‌هایی که منشا خشکی دارند و نیز حفاظت تنوع زیستی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول