اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

روحانیون نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: علما و روحانیون با برنامه‌های مذهبی در حوزه فرهنگی می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از وقوع جرم ایفا کنند.

روحانیون نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید قضایی حوزه بانه، با اشاره به دفاع جانانه مردم مرزدار این شهرستان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: از شاخصه‌های فقه پویا و حاکمیت دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشتن دستگاه قضایی سالم و مورد اعتماد مردم است.
به گفته وی متصدیان امر قضا باید شرایط ویژه‌ای برای تصدی این منصب داشته باشند چرا که قاضی باید در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کند که تنها بر محور حق قضاوت کند و در حین کار نیز قاضی با شدیدترین نظارت مواجه است.
گروسی به قاطعیت قاضی در صدور حکم اشاره کرد و افزود: پس از محرز شدن حق، قاطعیت قاضی در اجرای حکم بسیار مهم است و قاضی باید با حساسیت بالایی به این مهم توجه کند چرا که در غیر اینصورت مورد بازخواست قرار می‌گیرد. 
رئیس کل دادگستری کردستان تأکید کرد: ایجاد ثبات و امنیت بر عهده قوه قضائیه است و به همین دلیل همیشه باید بهترین و برجسته‌ترین افراد به این قوه وارد شوند و آنچه در محکمه بر قاضی حاکم است خدا و قانون است و انتظار شهداء و امام شهدا از ما گام برداشتن در این مسیراست.
گروسی وظایف دستگاه قضائی را مبارزه با مفاسد اجتماعی، مفاسد اقتصادی، پیشگیری از وقوع جرم، مراقبت از اراضی ملی و منابع طبیعی و مبارزه با جرایم خاص در جامعه ذکر کرد و افزود: شهرستان بانه دارای منابع طبیعی سرشار و ثروت‌های خدادادی زیادی است که باید با حساسیت بالا در جهت صیانت از این عرصه‌های طبیعی گام برداشته شود.
وی بر استفاده از علماء و روحانیون در راستای سالم‌سازی جامعه و جوانان تاکید کرد و گفت: علما و روحانیون با برنامه‌های مذهبی در حوزه فرهنگی می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از وقوع جرم ایفا کنند.
گروسی در ادامه سخنان خود بر لزوم مشارکت حداکثری مردم استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، پاسخ استعلامات مربوط به سوابق کاندیداها در زمان مقرر، پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و رسیدگی به این جرایم در سریع‌ترین زمان ممکن است که دادگستری استان کردستان در این راستا شعبی برای برخورد با این دسته از جرایم تعیین شده است.
وی با اشاره به بی‌طرفی دادگستری در رسیدگی به جرایم انتخاباتی، گفت: کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند چرا که با هر گونه سوء استفاده کاندیداها و حامیان آنها از امکانات دولتی و بیت‌المال برای تبلیغات به شدت برخورد می‌شود.
در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن قرائت حکم انتصاب قاضی جلیل قلی‌زاده که از سوی رئیس قوه قضائیه به ریاست حوزه قضایی بانه منصوب شد، از تلاش‌های قاضی رامین قدرپوران، رئیس سابق دادگستری این شهرستان تقدیر کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول