اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همگرایی قوای سه‌گانه است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همگرایی و تعامل قوای سه‌گانه با یکدیگر است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همگرایی قوای سه‌گانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در سالن اجتماعات دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق اصل 156 قانون اساسی بند پنچ، یکی از وظایف قوه قضائیه جلوگیری از وقوع جرم است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه جلوگیری از وقوع جرم در دو راهبرد اساسی را دنبال می‌کند، افزود: پیشگیری از وقوع جرم و برخورد قاطع با مجرمان خاص در کمترین زمان، راهبرد قوه قضائیه در جلوگیری از وقوع جرم است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قوه قضائیه معاونت مستقل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را تشکیل داده که این معاونت در تمامی استان‌ها فعال و سیاست‌های مرکز را اجرا می‌کند.
حمیدی بیان کرد: با توجه به ابعاد علمی، اجرایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه کار سنگینی را برعهده دارد به همین منظور پیشگیری از وقوع جرم، ورای کار قوه قضائیه است.
وی اشتغال را یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: افراد به علت فقر اقتصادی مبادرت به جرم و سرقت در جامعه می‌کنند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید با مقوله پیشگیری از وقوع جرم ریشه‌ای برخورد شود که در این امر مشارکت سازمان‌ها مؤثر است.
حمیدی خواستار تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دولت شد و افزود: برخی از دستورالعمل‌هایی که از سوی دولت اجرایی می‌شود باید در ابتدا پالایش شده تا این دستورالعمل‌ها موجب بروز جرم در جامعه نشود.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز قبل از اینکه قانون را تصویب کند آن را پالایش کند تا موجبات ایجاد جرم در جامعه فراهم نشود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 20 نهاد در شورای معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان عضو هستند که در این شورا مصوبات از حالت خامی در آمده، تعیین و زمینه‌های اجرایی آن فراهم می‌شود.
حمیدی یادآور شد: جرم یک نوع میکروب و ویروس بوده که اگر در جامعه تزریق شود مبارزه با آن کاری سخت و دشوار است.
وی گفت: باید علما، معتمدان و ریش سفیدان در جلسات شورای معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان شرکت کنند و پیشنهادات خود را در این شورا ارائه دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه خبر از برگزاری همایش پیشگیری از وقوع جرم در استان در سطح وسیعی را داد.
طاهری گفت: در این همایش از تمامی دستگاه‌ها دعوت به عمل می‌آید.
وی جرائم مسلحانه، ضرب و جعل، مواد مخدر صنعتی، سایبری، اتباع غیر مجاز، علیه اخلاق عفت عمومی و تروریست را از اولویت‌های جرائم در سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بیشترین پرونده را در مراجع قضائی دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول