اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر خبر داد

تشکیل 165 هسته مردمی پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری فارس: قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر گفت: تشکیل 165 هسته مردمی پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر در دستور کار است.

تشکیل 165 هسته مردمی پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام عبدالکریم بحرینی صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: آیین‎نامه بنیاد صیانت از خانواده در راستای پیشگیری از وقوع جرم در مرکز تشکیل شده و در استان بوشهر نیز در آستانه تشکیل شدن است.

وی افزود: کودکان، نوجوان و جوانان که در مراکز آموزشی هستند با توجه به حساس بودن گروه سنی آنان در زمینه ارتکاب با جرم، جامعه هدف مناسبی در طرح‎های پیشگیری از جرم محسوب می‎شوند که در همین راستا تفاهم‌نامه‎هایی در دست انعقاد است.

بحرینی برگزاری همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم، برگزاری کارگاه آموزشی علمی کاربردی در سطح استان و تقسیم‎بندی جرایم، مطالعه علمی و ارائه راهکار در استان را از جمله برنامه‎های در دست اقدام در این زمینه در استان بوشهر ذکر کرد.

قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر یادآور شد: بر اساس اصل 165 قانون اساسی در زمینه مدیریت جرم، اقدامات پیشگیرانه و اصلاح مجرمین، در زمان ریاست سابق قوه قضاییه بعد از ایجاد شوراهای حل اختلاف، بنیاد ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دایر و اقداماتی نیز در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر با گسترده‎تر شدن کار در این حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم صادر شد که ضمن حفظ ستادهای سابق، فعالیت‎های خود را تحت عنوان پیشگیری‎‎های مردمی و اجتماعی و فرهنگی، وضعی و انتظامی، قضایی و امنیتی آغاز کرد.

بحرینی ادامه داد: در همین راستا کمیته‎هایی تشکیل شده که مسئولیت این کمیته‎ها بر عهده معاونت پیشگیری است.

وی بیان کرد: در راستای فعالیت این کمیته‎ها سال گذشته با هماهنگی و همکاری صدا و سیما برنامه رادیوی سرای مهر با حضور کارشناسان و قضات دادگستری به طور مستمر تولید و پخش می‎شد.

قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از وقوع جرم تفاهمنامه‎ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر امضا و در همین راستا جشنواره پویانمایی موج برگزار شد.

بحرانی تصریح کرد: همچنین مستندی در زمینه حادثه سال گذشته آبپخش توسط انجمن سینمای جوان برازجان تولید شد که از سیمای مرکز استان پخش می‎شود ضمن اینکه تفاهمنامه‎ای با بهزیستی برای بررسی آسیب‎های اجتماعی منعقد شده که در دست انجام است.

وی اجرای طرح ارسال پیامک در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شورای پیشگیری از جرم و برگزاری نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب و جنگ نرم و بیداری اسلامی را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول