اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان:

مدیریت واحد با تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم و عضو بخشودگی و سجل کیفری دادگستری گلستان گفت: گاهی اجرای قانون با تصمیمات ما در این حوزه، قابل تعارض است که امیدواریم با تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم، یک مدیریت واحد محقق ‎شود.

مدیریت واحد با تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم محقق می‎شود

حسین شعبانی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تا پایان سال‎ جاری نتیجه مشخصی در خصوص تصویب این لایحه انجام می‎گیرد که این معاونت به جد موضع را پیگیری می‎کند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری یک مستند عقلی، یک مبنای شرعی و یک مبنای قانون اساسی دارد، بیان کرد: مستند عقلی پیگیری از وقوع جرم در فطرت انسان‎ها است و آنها را از انجام این کار قبیح بازمی‎دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: در مستند شرعی نیز در آیات، روایات و احادیث فراوانی نشان می‌دهد که پیشگیری از وقوع جرم در سایه اعتقادات و افزایش معنویات مذهبی انسان، قابل اجراست و زمانی ‎که پیشگیری به طریق اولی در همه مسائل از اهمیت بالایی برخوردار باشد یقینا در کاهش رفتارهای آسیب‎پذیر و یا در کاهش موقعیت‌هایی که انسان را در شرایط آسیب قرار می‎دهد، موثر است.

شعبانی با بیان اینکه در مستند قانونی تاکنون، همه استناد به بند پنجم اصل 156 می‎کردند، اذعان کرد: در مقدمه قانون اساسی قانونگذار اشاره کرده به قوه قضائیه که پیشگیری از انحرافات موضعی در درون حکومت اسلامی امری حیاتی است که مهم‌ترین وظیفه قوه قضائیه نیز محسوب می‎شود.

وی در خصوص اینکه در قانون اساسی دستگاه قضائی در دو مرحله، متولی پیشگیری است، بیان داشت: در بند پنجم اصل 156 که شرح وظایف پنج‎گانه دستگاه قضایی را مشخص می‌کند این اصل حکایت از آن دارد که اقدام پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان به عقیده عده‎ای یک پیشگیری کیفری است و قوه قضائیه در صدر این گروه قرار دارد و برخی نیز معتقدند که پیشگیری مدنظر، یک پیشگیری همه‎جانبه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با بیان اینکه متولی اصلی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‎های اجتماعی باید دستگاه قضایی باشد، افزود: مقام معظم رهبری در برنامه 20 ساله اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم را به عهده دستگاه قضایی گذاشت.

شعبانی در بند سوم سیاست‎های کلی نظام در حوزه قضایی به اقدام مناسب و اهتمام قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم و الزام دستگاه‎ها برای همکاری با قوه قضائیه را از مهم‌ترین وظایف این قوه قضا برشمرده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول