اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

هیئت‌های مذهبی اجازه توهین به مراجع را نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت‌های مذهبی در صحنه حضور داشته و نخواهند گذاشت افرادی که هر از گاهی اظهار‌نظرهای علیلانه داشته و به مراجع توهین می‌کنند، در عرصه فرهنگی کشور جایگاهی داشته باشند.

هیئت‌های مذهبی اجازه توهین به مراجع را نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان قم که پنج‌شنبه شب در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در کشور ما دارای سابقه‌ای چند صد ساله هستند و کارنامه کاری آنها بسیار درخشان و افتخارآفرین است.

وی افزود: در دوره‌های تاریخی گوناگون، فرصت‌ها و محدودیت‌های زیادی برای هیئت‌های مذهبی وجود داشته است اما آنها به وظیفه خود که همانا اعتلای فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) بوده است عمل کرده و از مسیر تکلیف خود منحرف نشده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه پادشاهان ستمگری چون رضاخان و محمدرضا شاه موانع زیادی بر سر راه هیئت‌های مذهبی ایجاد کردند گفت: با این همه، کارنامه هیئت‌های مذهبی بسیار درخشان بوده و همانگونه که عشق و ارادت به ائمه اطهار(ع) در آنها موج می‌زند، عهد و پیمانی نیز با مراجع تقلید و عالمان دین بسته و از برداشت‌های نادرست کسانی که تخصصی در دین ندارند تاثیر نمی‌پذیرند.

وی خاطر نشان کرد: چشم هیئت‌های مذهبی همواره به سوی علمای شیعه بوده و به همین دلیل توانسته‌اند در کنار مردم ایران موفق به ریشه‌کن کردن بنیاد شاهنشاهی شده و نهال جمهوری اسلامی را بارور کردند.

اسکندری با اشاره به شکوفایی هیئات مذهبی پس از انقلاب اسلامی عنوان داشت: این هیئت‌ها در همان مسیری که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند حرکت کرده و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: دشمنان زمانی که دیدند توان تعطیلی مراسمات مذهبی را نداشته و به تاثیر فراوان هیئت‌های مذهبی واقف شدند، سعی کردند مسیر آنها را به انحراف بکشانند.

وی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید و رهبر انقلاب همواره هشدارها و توصیه‌های لازم را به هیئت‌های مذهبی داشته‌اند گفت: سازمان تبلیغات تصمیم گرفته است که در عین مردمی بودن هیئت‌های مذهبی، سامان‌دهی جدیدی در این زمینه انجام داده و نیازهای هیئت‌ها را بررسی کند.

اسکندری با اشاره به همکاری گسترده هیئت‌های مذهبی با سازمان تبلیغات ابراز کرد: تشکیل شورای هیئات مذهبی در استان‌ها و نیز شورای عالی هیئات مذهبی در مرکز کشور، در همین راستا صورت گرفته و برنامه‌های مختلف آموزشی و ترویجی و تبلیغی برای مسئولین هیئت‌ها تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تعداد هیئت‌های شناسایی شده مذهبی در قم را بیش از 2 هزار مورد دانست و بیان داشت: پرونده تمام این هیئت‌ها تشکیل شده و ارتباط گسترده‌ای با آنها برقرار شده است ضمن اینکه برنامه‌های متنوعی چون دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح تحصیلی مسئولان هیئت‌ها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای سطح تحصیلی و فرهنگی مسئولان هیئت‌ها گفت: اردوهای مختلف و نیز محتوای مناسب در این خصوص تدوین شده و در اختیار این افراد گذاشته شده است.

اسکندری خاطر نشان کرد: شورای هیئت‌های مذهبی استان قم بسیار فعال بوده و مسئولان آن تلاش می‌کنند آنچه را مورد رضایت خداوند و ائمه اطهار(ع) و نیز مراجع تقلید است سامان بخشیده و نظم و انضباط بیشتری به هیئت‌ها بدهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت حذف برخی موارد دور از شأن هیئت‌های مذهبی افزود: برخی از هیئت‌ها شامل محافل خانگی هستند و در کنار همه اینها، کانون شعرا و مداحان استان نیز فعالیت می‌کند و هدف از تشکیل آن اعتلای فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در نوحه‌ها بوده و سعی می‌شود که از بیان مطالب نامناسب جلوگیری شود.

وی از ایجاد 350 هیئت مذهبی دانش‌آموزی در سطح استان قم خبر داد و اظهار کرد: اعضای این هیئت‌ها علاوه بر فعالیت‌های مذهبی، اقدامات فرهنگی گوناگونی نیز دارند به طوری که در محرم سال گذشته، حضور دانش‌آموزان و جوانان عضو این هیئت‌ها موجب شور و هیجان عظیمی در قم شد.

اسکندری با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های قم عنوان داشت: یک حرکت خودجوش مردمی همراه با شور و احساس و شعور فراوان در کشور وجود داشته و تلاش زیادی برای رشد و تعمیق آن صورت می‌گیرد تا آنچه مورد رضای پروردگار و خشنودی قلب مطهر امام عصر(عج) خواهد شد انجام شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به طور جدی مراقب نفوذ افکار انحرافی هستند گفت: برخی افراد، فکر و اندیشه علیلی داشته و اسلام را به معنای واقعی آن نشناخته‌اند اما گاهی اوقات ژست‌های اسلام‌شناسانه می گیرند و وقاحت را به جایی می‌رسانند که به علمای دین و مراجع عظام تقلید جسارت می‌کنند اما هیئت‌های مذهبی با صلابت در صحنه حضور داشته و نخواهند گذاشت این افراد که از نظر فکری نتوانسته‌اند اسلام ناب اهل بیت(ع) را بشناسند و هر از گاهی اظهار نظرهای علیلانه دارند، در عرصه فرهنگی کشور جایگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: این افراد باید بدانند که خط فرهنگ اصیل دینی و شیعی ما توسط مراجع تقلید و رهبر انقلاب تعیین شده و هیئت‌های مذهبی اجازه نفوذ و دخالت برخی افراد را در این جبهه اصیل فرهنگی نخواهند داد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول