اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از فعالان و مروجان دینی

نخستین دهه فرهنگ رضوی در کردستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: نخستین دهه فرهنگ رضوی با تجلیل از 14 نفر از مروجان و مبلغان دینی کردستان و کرمانشاه امروز در سنندج به‌کار خود پایان داد.

نخستین دهه فرهنگ رضوی در کردستان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ظهر امروز در  اختتامیه این جشنواره در مجتمع فجر سنندج، اظهار کرد: برگزاری جشنواره رضوی ظرفیت مناسبی برای ابراز عشق و ارادت هنرمندان کشور به ساحت مقدس امام رضا(ع) است.

قباد میمنت‌آبادی بر ضرورت ارتقای فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها فرصتی برای بیان گوشه‌ای از عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) است و باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را کرد.

وی با اشاره به خصوصیت‌های هشتمین اختر تابناک امات و ولایت اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) به‌عنوان امامی مهربان و رئوف مطرح است که در جشنواره‌های رضوی، هر کس در قالب‌های شعر، هنر، فیلم، تهیه نماهنگ به شکلی ارادت خود را به این امام همام ادا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه ویژگی فرهنگ ولایی استقامت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی به‌خاطر پایبندی و تبعیت از چنین فرهنگی به‌عنوان الگویی برای مردم دنیا شناخته شده‌اند.

میمنت‌آبادی از مردم کردستان نیز به‌عنوان مردمی ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت(ع) نام برد و افزود: یکی از دلایل انتخاب لقب فرهنگی برای کردستان توسط مقام معظم‌ رهبری، ارادت و نگاه ویژه مردم این استان به اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) است.

وی برگزاری نخستین دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان را فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر این استان فرهنگی به سایر اقشار مردم کشور عنوان کرد و گفت: جشنواره دهه فرهنگ رضوی از 23 تیرماه به مدت 10 شب در ده شهرستان مختلف استان با حضور هنرمندان برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، برگزاری نمایشگاه آثار رضوی، شب فرهنگی استان‌های کرمانشاه و ایلام، همایش بررسی شخصیت حضرت هاجر خاتون، نمایشگاه کتاب، همایش تجلیل از مبلغان و مروجان فرهنگ رضوی و اجرای نمایش رضوی از جمله برنامه‌های این جشنواره در طول این دهه بوده است.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گرامیداشت تولید‌کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر در این عرصه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره‌ی ائمه و معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره در این استان است.

به گفته وی، برپایی نشست تخصصی نویسندگان، مؤلفان و مترجمان فرهنگ رضوی در سنندج، اجرای عمومی تئاتر رضوی در سنندج و مریوان و همایش منطقه‌ای جلوه رضوی در آیینه رسانه در دیواندره از دیگر برنامه‌های این دهه در استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، آیین تجلیل از مبلغان و مروجان رضوی در سنندج، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار رضوی در سقز، عصر داستان رضوی در کامیاران و شب‌های شعر رضوی در دلبران، سریش‌آباد و حسن‌آباد یاسوکند را از دیگر برنامه‌های دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان برشمرد.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: اکران فیلم، نماهنگ و پویانمایی رضوی نیز از دیگر برنامه‌های دهه رضوی کردستان در شهرستان‌های بانه، بیجار، قروه و سقز بود که در طول این دهه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به اهل بیت در استان کردستان برگزار شده است.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول