اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه اول شهریور ماه

نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دهه اول شهریور ماه نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار می‌شود.

نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل برگزار می‌شود

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری شایسته و مطلوب این نمایشگاه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده تا این نمایشگاه با حضور ناشران برجسته کشور مطلوب و شایسته برگزار شود.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته این نمایشگاه در فصل زمستان برگزار می‌شد که امسال با رایزنی‌ها و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد بعد از پایان ماه مبارک رمضان در دهه اول شهریورماه این نمایشگاه برگزار شده تا علاقمندان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی از این فضای فرهنگی استفاده کنند.

شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی با زمان برگزاری این نمایشگاه از ناشران کتاب‌های دانشجویی و کمک آموزشی دانش‌آموزی نیز دعوت کردیم تا در این نمایشگاه سراسری حضور گسترده‌ای پیدا کنند.

این مسئول در مورد برگزاری جشنواره میلاد سرخ نیز اضافه کرد: امسال در رشته هنرهای تجسمی جشنواره میلاد سرخ برگزار می‌شود که سال گذشته با برگزاری فیلم بلند و کوتاه استارت برگزاری این جشنواره در اردبیل زده شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مد و لباس با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در مرکز استان اردبیل و نیمه دوم تیرماه همزمان با روز حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تالار بزرگ شهر اردبیل ادامه داد: با مکاتبات و رایزنی که با نمایندگان مردم استان در مجلس داشتیم، خواستار پیگیری اعتبارات مصوب این پروژه شدیم که این پیگیری‌ها به ثمر نشسته و قرار است تالار بزرگ فرهنگی، هنری شهر اردبیل با اولویت رشته نمایش و موسیقی در چهار واحد احداث و راه‌اندازی شود.

شرفی همچنین از برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز نیمه دوم ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار می‌شود که همچون سال‌های گذشته امیدواریم امسال نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آید.

وی همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه قرار است جدیدترین آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال به معرض نمایش و فروش گذاشته شود.

شرفی از برگزاری جام دیجیتال در اردبیل در نیمه دوم تیرماه خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این جام آغاز شده و علاقمندان می‌توانند در فرصت و مهلت مقرر با مراجعه به سایت جام دیجیتال ثبت‌نام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این جام که از 17 تا 29 تیرماه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود، علاقمندان حضور یافته و 17 نفر از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

این مسئول اضافه کرد: این مسابقات همزمان با بازی‌های یارانه‌ای جام دیجیتال در سراسر کشور به همت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود.

شرفی در پایان سخنان خود ادامه داد: انتظار می‌رود با برگزاری این مسابقات بهترین فرصت و فضا برای نوجوانان و جوانان استان فراهم آید تا در فصل تابستان از اوقات فراغت خود شایسته و مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول